Beantwoord

Waarom staan niet al mijn meterstanden in Mijn Energie?

beste lezer,

ik merk op dat sinds 16 april geen meterstanden gas wordt vermeld. verder merk ik op dat ook in het dashboard het gasverbruik sinds maart niet meer zichtbaar is.
v.w.b. elektriciteit zie ik dat het verbruik sinds de nieuwe qbox gelijk is aan de opwekking zonnepanelen en het windtegoed ook niet meer zichtbaar is.

wat kan de oorzaak van dit alles zijn?

Mvg Roger
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 27 juni 2017, 09:04

Hallo RogerReijkers en Lex,

Bedankt voor de berichten en welkom op de community, Roger.
Je hebt een slimme meter, maar er is vanaf april een storing in deze meter.
Het is hierom niet mogelijk om slimme meterstanden van gas op te vragen, in te laden en om deze in het overzicht te laten zien.
De laatst bekende officiële meterstand was namelijk van 1 maart en dit is waarom je na deze datum geen gasverbruik meer in het overzicht terug kan vinden.
Deze storing is sinds mei bekend bij de netbeheerder en ze zullen deze verstoring verhelpen.

Lex, wat vreemd om dit te lezen. Qurrent vraagt de meterstanden dagelijks uit bij de netbeheerder en de meterstanden die wij doorkrijgen worden vertoond. We zullen dus zeker niet zo maar even standen invoeren.
Meterstanden worden dagelijks uitgelezen, en deze zijn 1-5 werkdagen later zichtbaar in Mijn Energie.
Zou je ons duidelijke screenshots toe kunnen sturen en foto's van de meter (per e-mail), zodat we kunnen onderzoeken wat er gaande is?

Groeten van Nina

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +2
Bij mij doen de meterstanden het wel maar vaak met veel vertraging en ze kloppen zelden of nooit met mijn eigen standen!

Ik heb nu terugleverstanden die op 19 juni hoger zijn dan ik gisteren zelf heb opgenomen.

Volgens mij zit iemand maar gewoon wat standen in te vullen en alleen ah eind van de maand kloppen ze een week later wel
Reputatie 3
Badge +8
Hallo RogerReijkers en Lex,

Bedankt voor de berichten en welkom op de community, Roger.
Je hebt een slimme meter, maar er is vanaf april een storing in deze meter.
Het is hierom niet mogelijk om slimme meterstanden van gas op te vragen, in te laden en om deze in het overzicht te laten zien.
De laatst bekende officiële meterstand was namelijk van 1 maart en dit is waarom je na deze datum geen gasverbruik meer in het overzicht terug kan vinden.
Deze storing is sinds mei bekend bij de netbeheerder en ze zullen deze verstoring verhelpen.

Lex, wat vreemd om dit te lezen. Qurrent vraagt de meterstanden dagelijks uit bij de netbeheerder en de meterstanden die wij doorkrijgen worden vertoond. We zullen dus zeker niet zo maar even standen invoeren.
Meterstanden worden dagelijks uitgelezen, en deze zijn 1-5 werkdagen later zichtbaar in Mijn Energie.
Zou je ons duidelijke screenshots toe kunnen sturen en foto's van de meter (per e-mail), zodat we kunnen onderzoeken wat er gaande is?

Groeten van Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @RogerReijkers,

Zojuist heb ik je een e-mail gestuurd met meer informatie.
De netbeheerder heeft een verzoek gedaan voor een onderzoek op locatie naar de bereikbaarheid van de gasmeter. De verwachte afhandeltijd is 8 weken.

Groetjes, Nina

Reageer