Beantwoord

Alleen de hoogtarief meter loopt; hoe komt dit?

• 19 januari 2018
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Wij hebben een meter met zowel een laag- als hoogtarief meter. Slechts de hoogtarief meter loopt komen we achter. Hoe komt dit en hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit aangepast (en gecompenseerd) wordt?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 22 januari 2018, 14:44

Hallo Nicole,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je geeft aan dat het laagtelwerk op je meter defect is. Hierdoor wordt al je verbruik op het hoogtelwerk geregistreerd en dus ook volgens het piektarief aan je gefactureerd.

Wij adviseren je daarom zo snel mogelijk contact op te nemen met het nationale storingsnummer 0800-9009. Je kan aangeven dat je laagtelwerk op de meter stilstaat. De medewerkers aldaar zullen je dan informeren op welke manier zij deze kwestie voor je op kunnen lossen.

In de tussentijd kan ik je de mogelijkheid geven om gebruik te maken van het enkeltarief.
Enkeltarief is een administratieve handeling waarbij je tegenover één tarief wordt afgerekend op zowel het dag- als normaaltelwerk.
Wil je hier gebruik van maken? Dan kan ik dit voor je instellen. Dit enkeltarief gaat in met terugwerkende kracht, vanaf de start van het contract. Je kan het dus ook op een later moment doorgeven (gelieve vóór de jaarnota).

Groet, Nina
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Nicole,

Je geeft aan dat het laagtelwerk op je meter defect is. Hierdoor wordt al je verbruik op het hoogtelwerk geregistreerd en dus ook volgens het piektarief aan je gefactureerd.

Wij adviseren je daarom zo snel mogelijk contact op te nemen met het nationale storingsnummer 0800-9009. Je kan aangeven dat je laagtelwerk op de meter stilstaat. De medewerkers aldaar zullen je dan informeren op welke manier zij deze kwestie voor je op kunnen lossen.

In de tussentijd kan ik je de mogelijkheid geven om gebruik te maken van het enkeltarief.
Enkeltarief is een administratieve handeling waarbij je tegenover één tarief wordt afgerekend op zowel het dag- als normaaltelwerk.
Wil je hier gebruik van maken? Dan kan ik dit voor je instellen. Dit enkeltarief gaat in met terugwerkende kracht, vanaf de start van het contract. Je kan het dus ook op een later moment doorgeven (gelieve vóór de jaarnota).

Groet, Nina
Hallo Nicole,

Groet, Nina

Hallo Nina,

Inmiddels heb ik contact opgenomen. Zij kunnen op 1 februari 2018 bij ons langs. Kunnen wij tot die tijd gebruik maken van het enkeltarief en dat we daarna weer overgaan naar wat we hadden gecontracteerd?

Groeten,

Nicole
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Nicole,

Ik zie dat het telwerk vrijwel vanaf het begin stilstaat. Ik heb daarom jouw tarief aangepast naar een enkeltarief vanaf startdatum van het contract. Ik heb dit ook aan je bevestigd per e-mail.

Zodra je het weer wilt wijzigen vernemen wij het graag van je met de meterstanden van dat moment.

Groet,
Tessa

Reageer