Centraal Topic: Geen slimme meter data van netbeheerder

• 11 juli 2017
  • 35 reacties
  • 7516 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag iedereen,

Het is ons opgevallen dat wij bepaalde foutmeldingen doorkrijgen tijdens het opvragen van de slimme meter data bij verschillende netbeheerders. Dit betekent dat wij van sommige slimme meters geen meterstanden en verbruiksgegevens ontvangen van het elektriciteit- en/of gasverbruik.

Hoe herken je of jouw slimme meter dit heeft:

- Bij gebruik van een Qbox, zie je de data van elektra wel in en de data van gas niet.
- Je moet jouw start/jaar of eindstanden doorgeven terwijl je een slimme meter hebt en eigenlijk nooit je standen hoeft door te geven.
- Je hebt sinds kort jouw meterstanden op dagelijks uitlezen gezet, je kreeg de standen dagelijks te zien en nu niet meer.

Mocht dit bij jou van toepassing zijn, kun je dit aan ons doorgeven via deze topic.

Onze moderators en bijbehorende afdeling zullen dan de komende periode jouw slimme meter data gaan monitoren. En je via
via privé berichten op de community op de hoogte houden.

Groeten van Giulia

35 reacties

hey Giul,

er is wat in beweging gekomen sinds jouw acties want ik heb een brief ontvangen van de netbeheerder dat ze hebben geconstateerd dat er iets fout gaat tussen de meters en dat ze een monteur langs gaan sturen.

Bedankt :)
Kennie
De slimme meter stond op dagelijks uitlezen. Sinds 1-7 kreeg ik geen updates maar.

Vandaag zag ik dat de instelling niet meer stond op dagelijks uitlezen en ik heb dit weer aangepast.
Reputatie 2
Badge +8
Ik ben erg blij om dat te mogen lezen Kennie!

Fijn dat het snel voor je is opgepakt.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Daniel,

Goed dat je jouw verbruiksgegevens dagelijks wilt bijhouden!
De reden dat je momenteel geen verbruiksgegevens niet kunt inzien, heeft bij jou met iets anders te maken.

Ik verwijs je graag naar deze topic.
Daar wordt precies omschreven waarom je nu geen data inziet.

Groeten van Giulia
Badge
Beste,

Ook hier al sinds 15 Juni niet mogelijk om de meterstanden dagelijks laat staan maandelijks uit te lezen...
Ik val onder het gebied van Stedin.
Ik heb geen melding van een storing van Stedin obtvangen. Graag zie ik hier een oplossing voor.

Mvg,

Bastiaan
Hoi Bastiaan,

Al eerder heb je in dit topic laten weten dat de meterstanden niet dagelijks uitgelezen worden.
Ik heb nogmaals naar je meterstanden gekeken en er is vrijwel elke dag een storing bekend bij het ophalen van de meterstanden.
Ik heb dit doorgezet naar onze afdeling Marktpartijen, zij nemen contact op met je netbeheerder wanneer deze storing vaak voorkomt.
Je krijgt bericht als we hier een update over hebben!

Fijne dag!

Groetjes, Vita
Ik ben erg blij om dat te mogen lezen Kennie!

Fijn dat het snel voor je is opgepakt.

Groeten van Giulia

Ha Giul,

Liander is net langs geweest, probleem leek te komen doordat zij een Elektra meter 4.2 en Stedin een gasmeter 5.0 had geinstalleerd.
Gasmeter is nu vervangen voor een 4.2 variant en als het goed is gaat het nu allemaal wel werken.. Even afwachten denk ik.

Nogmaals dank,

Kenneth
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Kenneth,

Wat fijn zeg! Dat hebben ze nog redelijk snel uitgevoerd.
Laat je mij het weten zodra alles naar behoren werkt? Vind ik leuk :)

Groeten van Giulia
Hoi Kenneth,

Wat fijn zeg! Dat hebben ze nog redelijk snel uitgevoerd.
Laat je mij het weten zodra alles naar behoren werkt? Vind ik leuk :)

Groeten van Giulia

Werkt inmiddels ook al, bosje bloemen voor jou 😃
Reputatie 2
Badge +8
Wat lief! Echte of virtuele bos bloemen haha? 😃

Groeten van Giulia
Wat lief! Echte of virtuele bos bloemen haha? 😃

Groeten van Giulia

echte als je me even laat weten waar ze heen kunnen 😳
Reputatie 2
Badge +8
Oeh ik word verwend! :$

Dat is echt super lief Kenny, ik zal de herinnering aan onze speciale muur hangen.
De bloemen krijgen een mooi plekje op mijn bureau 😳.

Je mag de bloemen sturen naar:

Willem Fenengastraat 17
1096BL Amsterdam

Groeten van Giulia
Oeh ik word verwend! :$

Dat is echt super lief Kenny, ik zal de herinnering aan onze speciale muur hangen.
De bloemen krijgen een mooi plekje op mijn bureau 😳.

Je mag de bloemen sturen naar:

Willem Fenengastraat 17
1096BL Amsterdam

Groeten van Giulia

On there way... het was alleen een beetje vroeg toen ik ze bestelde dus ik heb per ongeluk een typo in je naam gemaakt!! 😞
Reputatie 2
Badge +8
Spannend!

Door ochtend kippigheid zie ik dit door de vingers haha
Dan heet ik maar een keer net even iets anders :$

Ik wacht het af hoor Kenny!

Groeten van Giulia
hou de receptie maar in de gaten voor "Guila" want die kunnen jou misschien ook niet vinden; ze moeten er al zijn 🆒
Onze Giulia is ontzettend blij met de bloemen Kenneth!
We hebben er een gelukkige collega bij en stiekem ook mogen genieten van de prachtige bos vandaag 🙂
Ha! leuk zeg 🙂 bedankt voor het berichtje 😳
Reputatie 5
Badge +14
Komt regelmatig voor:

Badge
Hoi Bastiaan,

Al eerder heb je in dit topic laten weten dat de meterstanden niet dagelijks uitgelezen worden.
Ik heb nogmaals naar je meterstanden gekeken en er is vrijwel elke dag een storing bekend bij het ophalen van de meterstanden.
Ik heb dit doorgezet naar onze afdeling Marktpartijen, zij nemen contact op met je netbeheerder wanneer deze storing vaak voorkomt.
Je krijgt bericht als we hier een update over hebben!

Fijne dag!

Groetjes, Vita

Beste,

Meer dan een maand geleden is een monteur van stedin langs geweest en heeft een nieuwe slimme meter geïnstalleerd. Dit heeft het probleem nog steeds niet verholpen....

Groet
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Bastiaan,

Bedankt voor je bericht.
Wat fijn dat de netbeheerder langs is geweest en dat je een nieuwe meter hebt ontvangen!
Met deze nieuwe meter zouden de nieuwe meterstanden weer dagelijks door moeten komen.
Ik ga dit voor je uitzoeken samen met mijn collega's van de technische dienst.
Ik geef je zo spoedig mogelijk een update. Over uiterlijk 2 weken hoor je weer van me!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Bastiaan,

Mijn collega's van de technische dienst zijn dit nog voor je aan het uitzoeken.
Zodra er nieuws is hoor je van me! We houden je op de hoogte.
Alvast een prettig weekend gewenst!

Groetjes, Nina
Badge +1
Ik wilde ook al hier melden dat mijn slimme meter het al een tijdje niet heeft doorgegeven (laatste keer was afgelopen zaterdag 11-11-17). Maar het probleem ligt dus inderdaad bij Stedin. Ik lees iets over 5.0 en 4.2? Hoe kan ik zien wat voor meter-versie ik heb?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @BastiaanLagaune,

Mijn collega's hebben inmiddels wat instellingen aangepast. Zie je inmiddels weer de data in? We horen graag van je!

Hallo Henze,

Bedankt voor je bericht!
De versie van je slimme meter staat op de kast zelf aangegeven. Hier staat bijvoorbeeld SMR5.0 of DSMR4.2 aangegeven (als je een meter hebt die hiermee werkt).

Op dit moment is er geen sprake van een storing van je slimme meter. Het kan namelijk 1-5 werkdagen duren voordat de slimme meterdata inzichtelijk is. Ik kan de data niet direct voor je inzien, maar ik zie dat tot nu toe iedere dag een meterstandverzoek is uitgestuurd, voor zowel elektra als gas.

Geef het nog even de kans! Zie je volgende week nog steeds deze data niet in? Dan kun je ons screenshots toesturen en dan kunnen we hiermee voor je op onderzoek uit.

Groetjes, Nina
Badge +1
Je hebt helemaal gelijk. Ik loop dus een aantal dagen achter steeds. Beetje jammer dat er zo'n vertraging in zit.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Henze!

Ik kan me goed voorstellen dat die vertraging niet gewenst is, echter mag de netbeheerder hier 1-5 werkdagen over doen.
Dat maakt dat Nina en ik hier weinig aan kunnen veranderen.

Is de data inmiddels inzichtelijk?

Groeten van Giulia

Reageer