Centraal Topic: Geen slimme meter data van netbeheerder

• 11 juli 2017
  • 35 reacties
  • 7499 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Badge +1
Jazeker, maar toch is die 5 dagen te traag. Ik heb inmiddels zo'n apparaatje aangeschaft voor realtime inzicht en ga die morgenavond aansluiten. Misschien dat dan ook die afgeronde kuub me duidelijk wordt.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Henze,

Bedankt voor je bericht. Ik ben erg benieuwd hoe het apparaatje bevalt. Ik hoop dat het wat duidelijk geeft.
Fijne dag gewenst!

Groetjes, Nina
Badge +1
hmm, het achterlopen ligt echt niet "alleen maar" aan de netbeheerder. Ik zit bij enelogic, en die heeft voor 21 en 22 geen verbruiksdata, maar voor de 23e weer wel. Raad eens wie niet?. mijn conclusie is:
- het is niet beleid van Stedin om 3 dagen achter te lopen
- ja, stedin heeft mogelijk issues met hun api waar mee jullie en enelogic standen doorkrijgen.
- en nee, jullie zijn niet geheel onschuldig.

Daarnaast lijkt het me wijs dat jullie stoppen met afronden naar boven met die kuubs, want dat is misleidende informatie. als ik 0,38 kuub verbruik, verbruik ik niet 1 kuub. toch?
Reputatie 5
Badge +14
hmm, het achterlopen ligt echt niet "alleen maar" aan de netbeheerder. Ik zit bij enelogic, en die heeft voor 21 en 22 geen verbruiksdata, maar voor de 23e weer wel. Raad eens wie niet?. mijn conclusie is:
- het is niet beleid van Stedin om 3 dagen achter te lopen
- ja, stedin heeft mogelijk issues met hun api waar mee jullie en enelogic standen doorkrijgen.
- en nee, jullie zijn niet geheel onschuldig.

Daarnaast lijkt het me wijs dat jullie stoppen met afronden naar boven met die kuubs, want dat is misleidende informatie. als ik 0,38 kuub verbruik, verbruik ik niet 1 kuub. toch?

Hierbij de overdracht van Netbeheerder naar leverancier. In dit gegeven Enelogic

Badge +1
Ik ken het lijstje. Maar als je weet dat stedin geen zin heeft om verbetering aan te brengen, dan bewaar je de lijst met gefaalde items, en probeer je die op een later tijdstip toch op nieuw? Kan me niet voorstellen dat het altijd dezelfde zijn die gaten hebben in hun meterstanden.

zelf als software developer kan ik me zo voorstellen dat er voor iedere netbeheerder een aparte api bestaat, of een api in de cloud waarbij de netbeheerder data in pompt en de leverancier de gegevens weer eruit pompt. Als dit het geval is, dan zal dus OF stedin problemen moeten hebben met uploaden van sommige meterstanden OF de leveranciers (en enelogic) moeten moeite hebben met het uittrekken van de gegevens. Het laatste lijkt echter het meest waarschijnlijke, omdat het niet zo is dat ik bij Enelogic EN Qurrent hetzelfde zie. Ik zie gaten op verschillende dagen.

Ik weet natuurlijk niet hoe de api precies werkt. Maar het zou fijn zijn dat ZELFS als Qurrent de gegevens van vandaag niet kon ophalen, het de dag erna als nog een poging waagt (met geef me meterstanden vanaf 25-11-2017 00:00:00 ipv 26-11-2017 00:00:00 en ja, Qurrent is een gratis dienst, maar bij Enelogic verwacht ik, dat wanneer ik betalende klant ben, dit gewoon functioneert.

Ik zou dus heel graag willen weten hoe dit aanleverproces precies werkt.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi HenzeBerkheij,

Ik heb even naar je meterstanden gekeken en ik zie dat de meterstanden t/m maandag zijn bijgewerkt.
Omdat we werken met vertrouwelijke informatie kan ik je niet precies vertellen hoe het aanleverproces werkt anders dan dat we de meterstanden van de netbeheerder doorkrijgen.

Groet,

Jeroen
Badge +1
Inmiddels wel ja. Inclusief de eerder al missende dagen. Even aanzien hoe dat verder verloopt.
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de update, Henze!
Ik ben blij dat de data weer inzichtelijk is.

Groet, Nina
Badge +1
Wil niet lullig doen, maar de meterstanden komen nu wel gewoon door, maar ze komen niet tevoorschijn op de grafiek.
Reputatie 2
Badge +5
Hi Henze,

Dat lijkt me niet de bedoeling, aangezien wij de data van de slimme meter goed zouden moeten aangeven. Zou jij mij daarom een screenshot willen sturen? Dan kan ik dit voor je verder in behandeling nemen 🙂.
Groetjes,
Nathan

Reageer