Vraag

dubbele meter omzetten naar enkele meter

• 11 juli 2019
  • 1 reactie
  • 159 keer bekeken

Ik heb een dubbele meter (hoog en laag tarief) ik wil dit graag omzetten naar een enkele meter.
kan dat tijdens de looptijd van 3 vaste contract?

1 reactie

Badge
Hi @Jowa ,

Welkom op de Community, bedankt voor je bericht!

Het wijzigen van de tariefsoort (dubbel/enkel) is zeker mogelijk. Als je gebruik maakt van een meter met 2 telwerken, waar dus afzonderlijk dag- en dal geregistreerd kan worden, kunnen wij er voor zorgen dat het verbruik op beide telwerken tegen het enkeltarief afgerekend wordt. Het verbruik wordt dan geregistreerd op beide telwerken van de elektrameter maar op de nota wordt het verbruik tegen het enkeltarief afgerekend. Er verandert zo niets aan de meter.

Dit kan met terugwerkende kracht vanaf de ingang van je contract of sinds het laatste afrekenmoment zoals bijvoorbeeld een jaarnota, of vanaf heden. Dan hebben we wel een meterstand nodig. Ik heb jouw gegevens voor de zekerheid gecontroleerd en ik zie dat je dit inmiddels al hebt laten wijzigen, fijn dat het gelukt is!

Voor meer inzicht in je verbruik kan je eventueel de uitleesfrequentie van de slimme meter te verhogen, zo kunnen we in onze app laten zien wat het verbruik is. Dit inzicht kan helpen te besparen op het energieverbruik. Je kunt ons toestemming geven voor de gewenste uitleesfrequentie via Mijn Energie. Ga naar Profiel, klik op Woning en kies bij Energiemonitoring voor de gewenste uitleesfrequentie van de slimme meter. Hierbij is de keuze uit maandelijks, dagelijks of zelfs per kwartier data uitlezen.

Groetjes,

Kelly.

Reageer