Vraag

Geen verbruik sinds 8 januari 2019?

• 3 april 2019
  • 4 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo,

volgens het overzicht op Mijn Energie verbruik ik sinds 8 januari 2019 geen stroom meer. Lijkt er op dat mijn slimme meter niet meer wordt uitgelezen? Of zijn we spontaan energie-neutraal geworden?
Zowel de grafiek als download van de gegevens toont in feb, mrt en april 0 verbruik.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @J.deVos,

Goed om te horen. Mocht je een andere keer problemen ondervinden, dan hoor ik dit graag.

Groet, Simon
Ik heb weer verbruiksgegevens! Bedankt voor de hulp.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @J.deVos,

Zojuist heb ik te horen gekregen dat het probleem opgelost is. Het verbruik gaat weer per kwartier getoond worden. Het is helaas niet mogelijk om het verbruik met terugwerkende kracht te tonen omdat het uitlezen niet lukte en het dus niet geregistreerd is.
De data wordt getoond met 2-4 dagen vertraging, dit is standaard zo omdat het verwerkt moet worden. Over 5 dagen zou je dus het verbruik moeten kunnen inzien.

De afrekening vindt plaats op basis van de jaarstanden, dat er data mist in de online omgeving heeft dus geen verdere gevolgen voor de jaarnota.

Mocht je na een week nog steeds niets zien, dan hoor ik het graag van je!

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @J.deVos,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Het is inderdaad vreemd dat het verbruik niet meer getoond wordt. Ik heb even onderzoek gedaan en het lijkt dat er een verandering is geweest bij de netbeheerder. Wij krijgen namelijk het bericht door dat de meter niet op afstand uitgelezen kan worden. Eerst lukte dit wel, dus ergens is iets veranderd. Ik heb hiervan een melding gemaakt en wij gaan dit aankaarten bij de netbeheerder. Wanneer ik meer hierover weet geef ik een terugkoppeling.

Groet, Simon

Reageer