Beantwoord

Het standaard jaarverbruik in Mijn Dashboard lijkt niet te kloppen kunnen jullie dit nagaan?

Hallo, ik heb een vraag over mijn Dashboard.
Mijn standaard jaarverbruik staat nu op 1637kWh terwijl ik pa in januari
mijn meter stand op moet geven. Ik heb geen slimme meter.
vorig jaar had ik maar 1300kWh verbruikt. We hebben zonnepanelen.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 28 september 2018, 13:01

Hoi @Peter.Gijzen,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb het inmiddels nagevraagd bij onze afdeling Marktpartijen en mij is uitgelegd dat er in je standaard jaarverbruik (SJV) geen rekening wordt gehouden met je teruglevering, tenzij je over een conventionele meter (draaischijfmeter) beschikt.
Je standaard jaarverbruik is, als je een slimme meter of LED meter hebt, alleen gebaseerd op je verbruik. De teruglevering die op andere telwerken wordt geregistreerd, wordt hierin dus niet meegenomen.

Wij kunnen natuurlijk wel je termijnbedrag aanpassen op basis van je teruglevering. Mocht je dit willen of nog andere vragen hebben dan horen we het graag.

Groeten,
Julian

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Peter.Gijzen,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Ik heb gekeken naar de door jou doorgegeven meterstanden en je standaard jaarverbruikt volgt hier inderdaad niet logisch uit.
Ik zal daarom met een collega van onze afdeling marktpartijen kijken naar hoe het kan dat je een standaard jaarverbruik van 1637 hebt terwijl je voor het overgrote deel van de tijd stroom teruglevert aan het net.

Zodra ik nieuws voor je heb koppel ik dat gelijk per mail of hier in de community aan je terug.

Groeten,
Julian
Hallo, Weten jullie al iets over de vraag die ik gesteld heb??
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Peter.Gijzen,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb het inmiddels nagevraagd bij onze afdeling Marktpartijen en mij is uitgelegd dat er in je standaard jaarverbruik (SJV) geen rekening wordt gehouden met je teruglevering, tenzij je over een conventionele meter (draaischijfmeter) beschikt.
Je standaard jaarverbruik is, als je een slimme meter of LED meter hebt, alleen gebaseerd op je verbruik. De teruglevering die op andere telwerken wordt geregistreerd, wordt hierin dus niet meegenomen.

Wij kunnen natuurlijk wel je termijnbedrag aanpassen op basis van je teruglevering. Mocht je dit willen of nog andere vragen hebben dan horen we het graag.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen