Hoe geef ik mijn meterstanden door?

• 9 mei 2019
  • 0 reacties
  • 166 keer bekeken
Reputatie 5
Badge +13

Maak je geen gebruik van een slimme meter? Dan dien je zelf je meterstanden aan ons door te geven, je ontvangt van ons een mail zodra het moment daar is.

Heb je wel een slimme meter? Dan ontvangen we automatisch je meterstanden, je hoeft dan niets te doen.

1. Klik op de blauwe knop Meterstanden Doorgeven
Deze knop zit in de mail die je van ons ontvangen hebt om je meterstanden door te geven.

2. Log in je Mijn Energie account
Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is (en waarop je dus onze e-mail hebt ontvangen) en het wachtwoord dat je eerder hebt ingesteld. Heb je nog niet eerder ingelogd in Mijn Energie? Activeer hier dan eerst je account.

3. Vul je meterstanden in
Let op! Gebruik hiervoor opnieuw de blauwe knop in je e-mail.
Vul in het scherm alle vakken in.
Krijg je de mogelijkheid om vier meterstanden in te vullen voor stroom maar heb je geen zonnepanelen? Vul dan een 0 in.
De cijfers achter de komma op je gasmeter hoef je niet in te vullen.

4. Sla de meterstanden op.
Nadat je alles hebt ingevuld kun je de meterstanden direct doorgeven. Aan de hand van je historische verbruiksgegevens op jouw adres doen wij een snelle check of je meterstanden lijken te kloppen.

Krijg je een melding dat je meterstanden buiten de verwachting vallen? Dan controleren wij de door jou doorgegeven meterstanden. Mochten we dan toch nog vragen hebben over je meterstanden, nemen we uiteraard contact met je op.

5. Je ontvangt een bevestiging van de doorgegeven meterstanden
Wij zorgen dat deze meterstanden verwerkt worden en gebruikt worden in je jaarnota. Ben je naar ons overgestapt? Dan geven we de meterstanden ook door aan je vorige leverancier.

Wil het toch niet helemaal lukken via Mijn Energie? Bel ons gerust op 088 - 777 1200 dan voeren wij de meterstanden telefonisch voor jou in.

0 reacties

Geen reactie

Reageer