Beantwoord

Hoe kan ik van dubbeltarief naar enkeltarief?

• 19 maart 2017
  • 28 reacties
  • 1041 keer bekeken

Hallo,
Ik zie in mijn 2 maandelijkse overzicht dat ik een dag en nacht tarief zou hebben.

Nu wil ik dit checken, maar kom nergens mijn contract online tegen.

Ik wil graag enkel tarief, omdat ik dan goedkoper uit ben.

Waar en hoe kan ik dit wijzigen?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 21 maart 2017, 09:32

Hoi C.J.c.J.Houtman, welkom op de community!

Als je een meter hebt die geschikt is voor normaal/dal tarief (dubbel tarief) staat deze standaard op afrekenen op dubbeltarief. Mocht je enkeltarief willen kan de klantenservice dit voor je aanpassen.

Op het verbruik- en kostenoverzicht blijf je dubbeltarief zien omdat je 2 telwerken hebt op je elektra meter. Op de jaarnota worden beide telwerken tegen enkeltarief afgerekend.

Ik heb voor je aangepast dat je verbruik op de jaarnota op enkeltarief wordt afgerekend.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @marijnvdzaag.

Bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik je overgezet op een enkeltarief, dat met terugwerkende kracht ingaat tot aan je laatst betaalde jaarnota (30 juni 2018). Als het goed is heb je hier een bevestigingsmail van ontvangen. Eerder ontvangen nota's worden niet gecorrigeerd en blijven wel verrekend op dezelfde manier.
De opwek van je Windtegoed zou zichtbaar moeten zijn in de energiegrafieken van Mijn Energie. Uiteraard specificeren we de opwek van je Windtegoeden ook op je nota's.

Groeten,
Julian
Hoi, ik wil ook graag overstappen naar enkeltarief, met terugwerkende kracht.
Tevens vraag ik me af waar ik kan zien hoe het gaat met m'n windtegoed (zo'n twee jaar geleden volgens mij aangekocht per telefoon).
Vriendelijke groet,
Marijn
Bedankt!
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @deLeeuw,

Dankjewel voor je bericht.
Ik heb je omgezet naar enkeltarief!

Groet, Joost
Ook ik zou graag willen overstappen op enkeltarief. Kunnen jullie dat voor mij omzetten? Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @I.Sies ,

Via Tanja heb ik je bericht ontvangen. Julian haalt in zijn bericht de tarieven door elkaar, maar hij heeft het wel goed in het systeem gezet.
Dat betekent dat je vanaf gisteren weer op dubbeltarief zit.
Je vroeg ook waar je dit kan controleren. Dat kun je helaas niet zelf zien, maar wij kunnen dit voor je bevestigen. Daarnaast wordt op de jaarnota een onderscheid in periodes gemaakt.

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @I.Sies,

bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist je tarief omgezet van dubbel naar enkel.
Ik zie inderdaad dat er tot op heden nog geen dagelijkse standen door zijn gegeven. Ik heb daarom de uitleesfrequentie zojuist opnieuw op ''dagelijks uitlezen'' gezet. Mocht er binnen 3 dagen nog steeds geen dagstand zijn doorgegeven, laat dit dan alsjeblieft aan ons weten en dan zullen we met onze afdeling Marktpartijen gaan kijken of de meter wellicht in storing is.

Groeten,
Julian
Ik zou graag van enkel naar dubbeltarief willen overschakelen.
Daarnaast heb ik mijn slimme meter enkele maanden geleden aangemeld voor dagelijkse uitlezing, maar dit is nog steeds niet verwerkt. Wat is hier aan de hand?

Groeten,
Irene
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @E.O.Amsen,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist je tarief al aangepast naar enkel. Mocht je dit in de toekomst nog terug willen veranderen dan kun je dit doen door contact met ons op te nemen. De beller is natuurlijk altijd sneller maar je kan het ons ook laten weten via e-mail of zoals nu, via de community!

Groeten,
Julian
Hoe kan ik veranderen naar enkel tarief? ik kan dat nergens op de site vinden?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Nancy R.,

Welkom op de Qurrent community!

Ik heb het zojuist al voor je aangepast. Je wordt nu afgerekend tegen een enkel tarief.

Groeten,
Julian
Ook ik heb een slimme meter, maar zou ook graag alleen tegen het enkeltarief afgerekend worden. Hoe regel ik dit?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Catharina,

Welkom op de community! Goed dat je ons hier hebt gevonden.

Ik heb de wijziging voor je verwerkt. Vanaf de start van de levering wordt jouw elektriciteitsverbruik afgerekend tegen een enkeltarief. Ik heb dit ook aan je bevestigd per e-mail.

Groet,
Tessa
Beste,

Sinds vorig jaar hebben wij zonnepanelen op ons dak.
Daarom zou ik graag willen dat het energieverbruik wordt berekend tegen het normaaltarief en niet langer tegen het normaal- en daltarief nu ik naar jullie ben overgetapt.

Dit blijkt online niet te wijzigen te zijn.
Kunt u deze instelling z.s.m. voor mij wijzigen?

Met vriendelijke groet,

Catharina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @Riettekok.

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic.
Natuurlijk kun je gebruik maken van het enkeltarief! Ik heb dit zojuist voor je aangepast en je ontvangt een e-mail ter bevestiging hiervan.
Ik wens je een prettige dag toe!

Groet, Nina
Na berekening zijn wij er uit dat enkeltarief voor ons voordeliger is. Hoe regelen we de overstap? Mail wordt afgeraden en telefonisch is de wachttijd ruim 20 minuten.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Frans en John,

Bedankt voor jullie berichten.
Op de manier waarmee er wordt gesaldeerd bij Qurrent, is het dubbeltarief juist vaak voordeliger. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je eigen energiebehoefte is. Als je alsnog na saldering meer verbruik overhoudt in het normaaltarief, dan blijft enkeltarief voordeliger. Wanneer er juist in het daltarief verbruik overblijft, dan is het dubbeltarief voordeliger. Met het teruglevertarief wordt er ook niet gekeken naar opwek in normaal- of daltarief.

Groetjes, Nina
Reputatie 5
Badge +14
Heb nog een rekening liggen van mijn oude leverancier over 2015 hierin is een overschot wel verrekend als zijnde een hoog en laag tarief.
Reputatie 4
Badge +12
Merkwaardig dat mensen met zonnepanelen van het dubbeltarief af willen. Immers schijnt de zon overdag, tijdens het dure dagtarief en loopt dan het dagtelwerk het meest achteruit waardoor je het meest bespaart. Overigens salderen de meeste energiebedrijven en berekenen de netto afgenomen kilowatturen tegen de enkeltariefprijs. Zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Koekeloer,

Je hebt gelijkt, een proces is er ook om aan te passen. De wil is er zeker bij Qurrent om dit aan te passen, het aanbieden op het moment is nog niet het geval.
Het hanteren van een enkeltarief is een administratieve wijziging die niet zo 1,2,3 te koppelen is met andere processen die bij ons lopen. De eindnota verschilt ten opzichte van een tweemaandelijks verbruiksoverzicht.
Al onze klanten die een slimme meter hebben, krijgen om de 2 maanden het verbruiksoverzicht. Dat zijn er een hoop, dus in plaats van dat wij het in meerdere keren half doen, doen we het liever in 1 keer goed 😉.
Hopelijk is dit het antwoord dat je zocht, anders weet je ons te vinden!

Groetjes,
Nathan
Als het een geautomatiseerd proces is kan je dat toch aanpassen? Alleen is de wil er niet bij Qurrent.
Ik kan me niet voorstellen dat elke eindnota handmatig berekend gaat worden.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Koekeloer,

Welkom op de community!

Een verbruikskosten overzicht is een geautomatiseerd overzicht.
Omdat je een slimme meter hebt, wordt er altijd een automatisch een verbruikskostenoverzicht naar je toegestuurd waarin een dubbel tarief wordt aangetoond. Dit staat er alleen omdat jouw meter twee tellers heeft en het overzicht laat het verbruik per twee tellers zien.

Dit zegt echter niets over hoe het wordt verrekend op de jaarnota.

Het verbruikskostenoverzicht kunnen wij niet aanpassen en er veranderd niets aan het enkeltarief dat ingesteld staat.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat er dubbel tarief zal worden gehanteerd op de jaarnota.

Groeten van Giulia
Waarom wordt het niet op het 2 maandelijks overzicht al omgerekend? Op de huidige manier krijg je verkeerde info. Dat is toch niet de bedoeling van een slimme meter?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Astrid,

Bedankt voor je bericht! Wat goed dat je nu zelf ook energie opwekt met zonnepanelen!
Ik heb het tarief voor je aangepast naar enkeltarief. De bevestiging hiervan vind je nu terug in je mailbox.
Kan ik verder nog ergens mee helpen?

Groetjes, Nina
Sinds vandaag hebben wij zonnepanelen op ons dak.
Daarom zou ik graag willen dat het energieverbruik wordt berekend tegen het normaaltarief en niet langer tegen het normaal- en daltarief.

Dit blijkt online niet te wijzigen te zijn.
Kunt u deze instelling voor mij wijzigen?

Met vriendelijke groet,

Astrid

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen