Beantwoord

Hoe werkt een slimme meter wissel?

• 16 maart 2018
  • 8 reacties
  • 263 keer bekeken

Goedenavond,

sinds 10 dagen heb ik een slimme meter.
Ik vraag me af of die overgang qua meter door de netwerkbeheerder word geregeld. Ik kreeg een kaartje met de meterstanden, deze heb ik ook nog wel. Moet ik daar nog wat mee?
En waneer worden de meterstanden zichtbaar online? En worden die dagelijks bijgewerkt? Ik heb wel toestemming gegeven online voor dagelijks uitlezen.

En: in de winter is het verbruik uiteraard hoger, ga je door de slimme meter in de winter ook meer betalen, en in de zomer minder? Of blijft het wel zo als het nu is qua bedragen?

Groet
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 29 maart 2018, 12:32

Hoi P.Drie,

Hmm vervelend dat je nog niets ziet. Ik zie ook de uitleesfrequentie nog op none staan.

Ik heb de wijziging nogmaals omgezet. Laat je het weten als je over een week nog niets ziet?

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Hoi P.Drie,

Welkom op onze community! Leuk dat je ons hier hebt gevonden.
Bedankt voor je bericht en wat goed dat je een slimme meter hebt. De netbeheerder heeft ons al geïnformeerd dat je nu over een slimme meter beschikt. Deze kunnen wij op afstand uitlezen en daarom hoef je dus nooit meer meterstanden door te geven.
De meterstandenkaart die is ingevuld door de netbeheerder is altijd belangrijk om goed te bewaren. Zo kun je controleren of de netbeheerder de juiste meterstanden heeft doorgegeven, deze meterstanden kun je terugvinden op de eerstvolgende jaarnota.
Verder hebben wij het dagelijks uitlezen aangevraagd, met een week zul je jouw dagelijkse verbruik kunnen inzien in de Mijn Energie omgeving en via de Qurrent App. En om je laatste vraag te beantwoorden, wij berekenen een gemiddeld termijnbedrag voor je jaarverbruik. Het termijnbedrag blijft dus maandelijks hetzelfde ongeacht of het zomer of winter is.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is en wens je een fijne dag verder!

Groet,
Serena
Met een week zullen jullie de gegevens uitlezen. Vanaf wanneer geldt die week? Die meter heb ik nl langer dan een week.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi P.Drie,

Vanaf 19-3 hebben we dagelijks uitlezen aangezet. Dus een week vanaf die datum. :)

Groet,

Jeroen
Hoi P.Drie,

Vanaf 19-3 hebben we dagelijks uitlezen aangezet. Dus een week vanaf die datum. :)

Groet,

Jeroen

dat was gister..? Ik zie nog niks.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi P.Drie,

Hmm vervelend dat je nog niets ziet. Ik zie ook de uitleesfrequentie nog op none staan.

Ik heb de wijziging nogmaals omgezet. Laat je het weten als je over een week nog niets ziet?

Groet,
Tessa
Bedankt:)
de meterstanden staan er, super!

Kan ik nou ook ergens zien of ik qua maand bedrag oké zit?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi P.Drie,

Fijn dat ze zichtbaar zijn! 🙂
De optie om te kijken of je termijnbedrag voldoende is voor jouw verbruik bestaat nog niet in Mijn Energie.
Wij kunnen zo een berekening voor je maken, echter moet er dan wel een iets langere periode verbruik zijn geweest. Het beste kun je dit over ongeveer een maand vragen.

Groet,
Tessa

Reageer