Beantwoord

Ik denk dat het energieverbruik in mijn energiegrafieken niet klopt.

Wie heeft een idee. Ik zit net te kijken naar mijn contract en ook die van een jaar geleden en het schijnt dat ik nu al bijna 2000 kwh stroom heb gebruikt en jaar ervoor maar rond 500 hoe kan dat z'n groot verschil zijn? En ik had met me contract afsluiten afgesproken dat ik iets van 750kwh stroom gratis krijg ivm wind te goeden ook, maar waar is dat dan?

Vindt me gas ook enorm gestegen vorig jaar april mei juni terwijl het toen al redelijk warm was toch? Dus weinig kachel aan?

Hoe zit dat iemand een idee? Geen zin in hoge rekeningen.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 januari 2019, 13:08

Hoi @AmandaSamanthaAGTERBERG.

Bedankt voor je bericht.

Het is in dit soort gevallen vaak lastig om te zeggen waar een hoog verbruik vandaan komt. Dit omdat het verbruik dat je beschrijft inderdaad hoger is dan je verbruik uit voorgaande jaren maar ook weer niet zo hoog is dat er sprake lijkt van een storing. Degene die het beste weet wat er verbruikt is ben je uiteindelijk toch zelf. Mocht je twijfelen aan het verbruik en denk je dat je slimme meter in storing is dan kun je natuurlijk altijd bellen met het storingsnummer van je netbeheerder (0800-9009).

De 750 kWh van de Windtegoeden wordt vermenigvuldigd met het specifieke tarief uit de periode waarin de stroom wordt opgewekt en dit bedrag wordt dan in mindering gebracht op je jaarnota. Meer informatie over het Windtegoed vind je https://about:blank .

Groeten,
Julian

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AmandaSamanthaAGTERBERG.

Bedankt voor je bericht.

Het is in dit soort gevallen vaak lastig om te zeggen waar een hoog verbruik vandaan komt. Dit omdat het verbruik dat je beschrijft inderdaad hoger is dan je verbruik uit voorgaande jaren maar ook weer niet zo hoog is dat er sprake lijkt van een storing. Degene die het beste weet wat er verbruikt is ben je uiteindelijk toch zelf. Mocht je twijfelen aan het verbruik en denk je dat je slimme meter in storing is dan kun je natuurlijk altijd bellen met het storingsnummer van je netbeheerder (0800-9009).

De 750 kWh van de Windtegoeden wordt vermenigvuldigd met het specifieke tarief uit de periode waarin de stroom wordt opgewekt en dit bedrag wordt dan in mindering gebracht op je jaarnota. Meer informatie over het Windtegoed vind je https://about:blank .

Groeten,
Julian
Nou ik heb geen idee, maar vorig jaar had ik ook al gebeld kreeg hoge jaarnota en toen dachten ze bij jullie dat het door een playstation 4 kon komen die veel stroom vreet. Maar die is al sinds december 2017 het huis uit en niks voor terug gekomen.

Ook ben ik veel van huis geweest en ben ik alleen samen met me zoontje die in dit huis leven. Terwijl ik ook over 2017 soms met ze 3en in huis zaten en toen had ik minder verbruikt, vandaar dat ik dit beetje raar vindt.
Reputatie 2
Badge +9
Ik kan me voorstellen dat dat raar is inderdaad.
Het kan ook komen door de aanschaf van andere apparaten, of als je juist een heel oud apparaat hebt staan.
Het is altijd goed om je verbruik een tijdje bij te houden en te vergelijken met eerdere jaren.

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen