Ik heb enkeltarief aangevraagd, maar ben op dubbeltarief afgerekend.


Badge +1
  • Q-expert
  • 29 reacties
Hallo,

Ik heb op 1 oktober jl een bericht via het antwoordformulier gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen nu 9 dagen later. Mogelijk dat dit kanaal wat sneller leidt tot een antwoord?

Ik heb vandaag eea nagekeken mbt mijn energie administratie en kom tot de voorlopige conclusie dat ik al sinds 2014 ten onrechte wordt afgerekend op dubbel tarief terwijl ik toch schriftelijk enkel heb aangevraagd en daar ook een bevestiging van jullie heb ontvangen dat het allemaal goed verwerkt zou worden. En dus ga ik daarvan uit. Echter nu ik kijk op mijn afrekening van 14 juli 2016 lijkt het mij dat jullie die administratie niet hebben bij gewerkt. Ook dat betalen gaat natuurlijk allemaal automatisch en ik ga uit van vertrouwen. En daarom zie ik het nu pas toevallig.

Graag zou ik jullie spoedige reactie hierop ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

10 reacties

Badge +6
RDR schreef:

Ik heb op 1 oktober jl een bericht via het antwoordformulier gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen nu 9 dagen later. Mogelijk dat dit kanaal wat sneller leidt tot een antwoord?


Volgens mij is het contactformulier defect. Ik heb via het formulier een tijd terug ook een paar vragen gesteld, en geen antwoord gekregen. Via email en Twitter heb ik tot nu toe wel altijd een antwoord gekregen.
Hi ZR40,

Ik zie inderdaad dat je op 24 juli een ticket bij ons hebt ingeschoten waar je geen reactie op hebt gekregen. Ik zie dat de medewerker op de klantenservice je wijzigingsverzoek van toen, wel heeft uitgevoerd. Ik ga intern bekijken waarom er geen reactie is verstuurd. Excuses het uitblijven voor een reactie.

@RDR, we gaan kijken wat er bij jou mis gaat. We zitten op dit moment binnen de week reactietijd dus dit zou niet mogen. 1 van de community medewerkers gaat contact met je opnemen.

Beide heel erg dank voor dit soort meldingen. Hier leren we van.

Grt Daniel
Badge +5
Zo'n forum is een goede zet geweest van Qurrent.
Hulde aan de voorsteller en de maker(s)
RDR schreef:

Hallo,

Ik heb op 1 oktober jl een bericht via het antwoordformulier gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen nu 9 dagen later. Mogelijk dat dit kanaal wat sneller leidt tot een antwoord?

Ik heb vandaag eea nagekeken mbt mijn energie administratie en kom tot de voorlopige conclusie dat ik al sinds 2014 ten onrechte wordt afgerekend op dubbel tarief terwijl ik toch schriftelijk enkel heb aangevraagd en daar ook een bevestiging van jullie heb ontvangen dat het allemaal goed verwerkt zou worden. En dus ga ik daarvan uit. Echter nu ik kijk op mijn afrekening van 14 juli 2016 lijkt het mij dat jullie die administratie niet hebben bij gewerkt. Ook dat betalen gaat natuurlijk allemaal automatisch en ik ga uit van vertrouwen. En daarom zie ik het nu pas toevallig.

Graag zou ik jullie spoedige reactie hierop ontvangen.

Met vriendelijke groeten,



Hallo RDR,

Het is raar om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je vraag. Ik zie geen vragen meer openstaan in ons systeem die voor 4 oktober zijn gestuurd. Je hebt dan ook de juiste beslissing genomen om je vraag hier te stellen.

Wat betreft je vraag, ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies in jouw geval is gebeurd. Hiervoor heb ik wel wat privégegevens van je nodig. Deze ontvang ik graag in een reactie op het privébericht dat ik je zojuist heb gestuurd. Tot zo!

Groetjes,

Lara
Reputatie 5
Badge +13
Voor alle andere lezers een stukje uitleg over enkeltarief en dubbeltarief.

Wanneer je een meter hebt met 2 telwerken (normaal- en daluren) word je automatisch ook op normaal- en daltarief (dubbeltarief) afgerekend.

Als je graag op enkeltarief wil worden afgerekend kan je dit aan de klantenservice doorgeven. Je moet dan wel elk jaar beide meterstanden doorgeven, maar al het verbruik wordt dan tegen enkeltarief afgerekend.

Wil jij weten welk tarief voor jouw het gunstigst is? Neem dan een kijkje op Is dubbel of enkeltarief voordeliger?

Groetjes,
Tanja
Badge +5
"Wanneer je een meter hebt met 2 telwerken (normaal- en daluren) word je automatisch ook op normaal- en daltarief (dubbeltarief) afgerekend. "

Dat is vreemd, moet je daar niet voor tekenen?
Ik heb nooit dubbeltarief gehad maar onlangs wel een slimme meter geinstalleerd, ik kan dan toch nooit zonder te tekenen of melding automatisch overgaan op dubbeltarief?
Badge +1
Lara van Qurrent schreef:

RDR schreef:

Hallo,

Ik heb op 1 oktober jl een bericht via het antwoordformulier gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen nu 9 dagen later. Mogelijk dat dit kanaal wat sneller leidt tot een antwoord?

Ik heb vandaag eea nagekeken mbt mijn energie administratie en kom tot de voorlopige conclusie dat ik al sinds 2014 ten onrechte wordt afgerekend op dubbel tarief terwijl ik toch schriftelijk enkel heb aangevraagd en daar ook een bevestiging van jullie heb ontvangen dat het allemaal goed verwerkt zou worden. En dus ga ik daarvan uit. Echter nu ik kijk op mijn afrekening van 14 juli 2016 lijkt het mij dat jullie die administratie niet hebben bij gewerkt. Ook dat betalen gaat natuurlijk allemaal automatisch en ik ga uit van vertrouwen. En daarom zie ik het nu pas toevallig.

Graag zou ik jullie spoedige reactie hierop ontvangen.

Met vriendelijke groeten,



Hallo RDR,

Het is raar om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je vraag. Ik zie geen vragen meer openstaan in ons systeem die voor 4 oktober zijn gestuurd. Je hebt dan ook de juiste beslissing genomen om je vraag hier te stellen.

Wat betreft je vraag, ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies in jouw geval is gebeurd. Hiervoor heb ik wel wat privégegevens van je nodig. Deze ontvang ik graag in een reactie op het privébericht dat ik je zojuist heb gestuurd. Tot zo!

Groetjes,

Lara



Update: probleem immers erkend. Definitief nu overgezet naar enkeltarief. Herberekening en verrekening met terugwerkende kracht volgt nog.
RGM schreef:

"Wanneer je een meter hebt met 2 telwerken (normaal- en daluren) word je automatisch ook op normaal- en daltarief (dubbeltarief) afgerekend. "

Dat is vreemd, moet je daar niet voor tekenen?
Ik heb nooit dubbeltarief gehad maar onlangs wel een slimme meter geinstalleerd, ik kan dan toch nooit zonder te tekenen of melding automatisch overgaan op dubbeltarief?



Hallo RGM,

Heb je twee telwerken, dan betaal je automatisch het dubbeltarief. Maar zoals mijn collega Tanja aangeeft, als je het wilt wijzigen naar een enkeltarief dan is dat zo geregeld via de klantenservice. Het verschilt per huishouden of een dubbel of enkeltarief voordeliger is. Ben je bijvoorbeeld tijdens de dag veel thuis, dan is het vaak al snel voordeliger om over te stappen naar een enkeltarief.

Heb je de slimme meter al op dagelijks uitlezen gezet? Dan heb je dagelijks inzicht op je energieverbruik.

Groetjes,

Lara
Badge +1
RDR schreef:

Lara van Qurrent schreef:

RDR schreef:

Hallo,

Ik heb op 1 oktober jl een bericht via het antwoordformulier gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen nu 9 dagen later. Mogelijk dat dit kanaal wat sneller leidt tot een antwoord?

Ik heb vandaag eea nagekeken mbt mijn energie administratie en kom tot de voorlopige conclusie dat ik al sinds 2014 ten onrechte wordt afgerekend op dubbel tarief terwijl ik toch schriftelijk enkel heb aangevraagd en daar ook een bevestiging van jullie heb ontvangen dat het allemaal goed verwerkt zou worden. En dus ga ik daarvan uit. Echter nu ik kijk op mijn afrekening van 14 juli 2016 lijkt het mij dat jullie die administratie niet hebben bij gewerkt. Ook dat betalen gaat natuurlijk allemaal automatisch en ik ga uit van vertrouwen. En daarom zie ik het nu pas toevallig.

Graag zou ik jullie spoedige reactie hierop ontvangen.

Met vriendelijke groeten,



Hallo RDR,

Het is raar om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je vraag. Ik zie geen vragen meer openstaan in ons systeem die voor 4 oktober zijn gestuurd. Je hebt dan ook de juiste beslissing genomen om je vraag hier te stellen.

Wat betreft je vraag, ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies in jouw geval is gebeurd. Hiervoor heb ik wel wat privégegevens van je nodig. Deze ontvang ik graag in een reactie op het privébericht dat ik je zojuist heb gestuurd. Tot zo!

Groetjes,

Lara



Update 1: probleem inmiddels erkend. Definitief nu overgezet naar enkeltarief. Herberekening en verrekening met terugwerkende kracht volgt nog.



Update 2: op 12 november 2016 de herberekening ontvangen over de afgelopen 2 jaar. Verschil bleek uiteindelijk slechts 11 euro te bedragen in mijn voordeel. Veel minder dan verwacht en gehoopt uiteraard. Maar goed afgehandeld nu.
Badge +5
"probleem inmiddels erkend. Definitief nu overgezet naar enkeltarief. Herberekening en verrekening met terugwerkende kracht volgt nog."

Ik heb ook actie mogen ondernemen en een bevestiging gehad, ik wist niet eens dat ik op dubbeltarief zat!
Maar nu hoor ik niets meer over een herberekening.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen