Beantwoord

Ik heb geen slimme meter ook al staat in Mijn Energie aangegeven dat dit wel het geval zou moeten zijn.

  • 10 november 2018
  • 7 reacties
  • 188 keer bekeken

Hallo,

Als ik naar mijn dashboard kijk zie ik staan dat ik een slimme meter zou moeten hebben. Helaas heb ik die niet en kan ik ook geen meterstanden doorgeven. Ik kan ook niet aanpassen dat ik de meter niet heb. Wat kan ik nu doen?

mvg,

Frederique
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 november 2018, 12:42

Hoi @FrederiqueGraveman.

Bedankt voor je bericht en het doorsturen van de foto van je meter.

Ik heb wel mogelijk verrassend nieuws voor je: je beschikt wel degelijk over slimme meters op dit adres.
Zowel de stroommeter als de gasmeter zijn beiden slimme meters en geven dus zelf de meterstanden door op de momenten dat wij hierom vragen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @FrederiqueGraveman,

De uitleesfrequentie staat nu op per kwartier en dat zou zichtbaar moeten zijn in de app en de Mijn Energie omgeving.

Groet,

Fokke
Hallo Fokke,

Per kwartier zou fijn zijn, Bedankt!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @FrederiqueGraveman,

Je slimme meter staat nu op maandelijks uitlezen dus zal er na het verstrijken van een volledige maand data worden toegevoegd in de app over het totaal verbruik die maand. Mocht je gedetailleerder inzicht willen in je verbruik dan kan ik de uitleesfrequentie voor je aan passen naar 'dagelijks' of naar 'per kwartier'. Als je dat wil hoor ik het graag!

Groet,

Fokke
Goh wat apart! Ze lijken zoveel op de meters die mijn ouders hebben dat ik niet kon inbeelden dat het slimme meters waren. Weet u wanneer ik mijn gegevens kan inzien op de app?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @FrederiqueGraveman.

Bedankt voor je bericht en het doorsturen van de foto van je meter.

Ik heb wel mogelijk verrassend nieuws voor je: je beschikt wel degelijk over slimme meters op dit adres.
Zowel de stroommeter als de gasmeter zijn beiden slimme meters en geven dus zelf de meterstanden door op de momenten dat wij hierom vragen.

Groeten,
Julian
Super zal ik doen, bedankt hoor!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @FrederiqueGraveman.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Ik zie inderdaad dat er een slimme meter op jouw leveradres staat geregistreerd in het meetregister. Dit kunnen wij helaas niet zomaar voor je aanpassen omdat de juiste meterregistratie een taak is van de netbeheerder.
We kunnen echter wel contact leggen met je netbeheerder en aangeven dat je niet in het bezit bent van een slimme meter. Hiervoor hebben we wel foto's van je huidige meters (zowel stroom als gas) nodig.
Zou je deze kunnen versturen naar vraag@qurrent.nl?

Groeten,
Julian

Reageer