Beantwoord

Ik heb over het afgelopen jaar een hoog gasverbruik waar kan dit aan liggen?

• 21 september 2018
  • 3 reacties
  • 219 keer bekeken

hallo in mijn huis woon ik mijn vrouw en mijn 2 kleine kinderen, normaal is mijn jaarlijks gasverbruik rond de 1800 m3, vanaf 24-09-2017 tot 21-09-2018 is mijn verbruik meer dan 5000 m3, niet de Ik begrijp dat ik het heel overdreven zie, omdat we geen jaar meer die barbaarsheid hebben verteerd.Ik ben erg ongelukkig met deze situatie
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 26 september 2018, 10:49

Hoi @MGonzalezMotos,

Wat ik zie is dat je standen zijn berekend sinds 2015. Elk jaar dat we geen meterstand doorkrijgen berekenen we die zelf op basis van je gemiddelde jaarverbruik. Waarschijnlijk zijn je meterstanden jaren lang te laag berekend en liep je meterstand in werkelijkheid steeds meer op.
Omdat je nu de meterstand hebt doorgegeven, wordt al het verbruik wat we eerder niet hebben meegenomen nu in één keer berekend.
Je zou dan dus jarenlang te weinig hebben betaald voor je gasrekening, en dat komt er nu uit.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Als je hier vragen over hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MGonzalezMotos.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Ik zie inderdaad dat je gasverbruik in de periode van 24 september 2017 tot en met 21 september 2018 5299 m³ is. Dat is een fors verbruik in vergelijking met voorgaande jaren.
Het zou mogelijk kunnen liggen aan de schatting van je meterstanden die in september 2017 gemaakt is. Heb je nog een foto van de meterstand in september 2017? Dan zouden we hiermee de schatting nog kunnen corrigeren.
En weet je zeker dat de meterstand (48153 m³) die je op 21 september jongstleden aan ons hebt doorgegeven, correct is?

Groeten,
Julian
Ik heb geen foto van de meterstand in september 2017, mijn levensstijl is dit jaar hetzelfde geweest als in deze laatste jaren, de lezing van de meter die ik op 21 september stuurde is correct, vandaag is het 48162. Ik begrijp niet wat er aan de hand is, maar ik zie het zeer onwaarschijnlijk dat we dat hoge bedrag hebben verbruikt, omdat we het in deze jaren nooit hebben gedaan.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MGonzalezMotos,

Wat ik zie is dat je standen zijn berekend sinds 2015. Elk jaar dat we geen meterstand doorkrijgen berekenen we die zelf op basis van je gemiddelde jaarverbruik. Waarschijnlijk zijn je meterstanden jaren lang te laag berekend en liep je meterstand in werkelijkheid steeds meer op.
Omdat je nu de meterstand hebt doorgegeven, wordt al het verbruik wat we eerder niet hebben meegenomen nu in één keer berekend.
Je zou dan dus jarenlang te weinig hebben betaald voor je gasrekening, en dat komt er nu uit.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Als je hier vragen over hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen