Beantwoord

Ik kon alleen gasstanden doorgeven hoe kan ik mijn elektrastanden doorgeven?

• 12 januari 2018
  • 1 reactie
  • 78 keer bekeken

Ik kreeg via de mail de vraag om mijn meterstanden door te geven. In schuine letters stond daarbij dat ik weliswaar een slimme meter heb, maar dat het niet gelukt is om die uit te lezen. Daarom het verzoek om ze alsnog door te geven via de link in de mail. Dat heb ik zojuist gedaan, maar nu blijkt dat ik alleen mijn gasmeter kan invullen! Ik wil echter ook graag mijn elektra verbruik correct doorgeven. Hoe kan ik dat nu doen?

Ik wil voorkomen dat ik straks met een geschat of fictief verbruik geconfronteerd word.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 15 januari 2018, 16:59

Hallo H. Bakker,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je hebt een meterstandverzoek gehad omdat het niet is gelukt om de gasmeter uit te lezen. Omdat je een slimme meter hebt voor elektra, maar een conventionele meter voor gas, heb je deze melding gehad.

De elektrameter is wel op afstand uitgelezen en deze meterstanden worden gehanteerd voor de jaarnota. Dit zijn dus absoluut geen berekende meterstanden.
Omdat de gasstanden nu ook bekend zijn, kunnen we je jaarnota voor je opstellen. Deze zul je binnen 8 weken ontvangen.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid heeft! Heb je toch nog vragen? Schroom dan niet om ze hier te stellen.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo H. Bakker,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je hebt een meterstandverzoek gehad omdat het niet is gelukt om de gasmeter uit te lezen. Omdat je een slimme meter hebt voor elektra, maar een conventionele meter voor gas, heb je deze melding gehad.

De elektrameter is wel op afstand uitgelezen en deze meterstanden worden gehanteerd voor de jaarnota. Dit zijn dus absoluut geen berekende meterstanden.
Omdat de gasstanden nu ook bekend zijn, kunnen we je jaarnota voor je opstellen. Deze zul je binnen 8 weken ontvangen.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid heeft! Heb je toch nog vragen? Schroom dan niet om ze hier te stellen.

Groetjes, Nina

Reageer