Beantwoord

Ik mis het maandelijkse verbruiks- en kostenoverzicht.

• 14 januari 2019
  • 5 reacties
  • 191 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +7
De laatste keer dat ik een maandelijks verbruiks- en kostenoverzicht kreeg was over september 2018.
Wat is de reden dat dit overzicht niet meer wordt verstuurd?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 11:22

Update 7-2-2019
De VKO is verzonden.

Hoi Jan,

Dankjewel voor je bericht! Ik heb zojuist op deze vraag het volgende antwoord gegeven:
(Ook voor Jan, misschien dezelfde? ;))

De reden dat je nu geen VKO's meer krijgt komt door een bug in ons systeem.
We lezen per kwartier je standen uit en door een fout worden er daarom geen maandelijkse VKO's meer opgemaakt.

We zijn natuurlijk bezig om deze bug uit het systeem te halen, maar het is nog onduidelijk hoe lang dat duurt.
Ik kan in de tussentijd de uitleesfrequentie terug naar dagelijks zetten voor je.
Daarnaast is je maandelijkse verbruik wel in Mijn Energie te zien natuurlijk.

Excuus voor het ongemak!

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Joost,

Dank voor je antwoord.

Nee, je mag de uitleesfrequentie niet terugzetten naar eens per dag.

Opnieuw weer een slechte zaak. Het argument waarom jullie zijn gestopt met de Qbox support was al een een grote misser: nu klanten een slimme meter hebben en er een uitleesfrequentie van eens per kwartier wordt ondersteund is er weinig toegevoegde waarde voor de Qbox. Wat jullie vergeten waren te melden is dat er pas met 2-4 dagen vertraging de daggrafieken worden getoond.

Nu hebben we de uitleesfrequentie op eens per kwartier gezet en heeft dit tot gevolg dat er geen VKO kan worden geproduceerd. Ik vraag me echt af wat voor een krakkemikkig IT systeem jullie hebben. Zal wel allemaal eigen maaksel zijn i.p.v. gebruik te maken van standaard pakketten.

Ook vind ik je argument niet sterk daar we al geen VKO krijgen sinds september 2018. Het kunnen instellen van de uitleesfrequentie per kwartier is pad mogelijk sinds eind december 2018.

Al met al een grote onvoldoende!!!!

met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Ik zie op de community al meerdere keren dat als wordt gemeld dat klanten geen VKO ontvangen dit komt omdat de uitlezing op per kwartier staat en dat de klant dan zijn verbruik in de grafieken moet terugzoeken. Als het staat ingesteld op per maand dat zij dan een VKO krijgen.

Jij hebt me verteld dat het een bug is en dat dit op korte termijn wordt opgelost. Nu krijgt de klant de indruk dat het komt doordat zij een verkeerde instelling is gebruikt.

Ook lees ik dat als klanten een nieuw vast contract willen, zij doorverwezen worden naar Greenchoice en bij de vraag wat er dan met de windtegoeden gebeurt je collegae aangeven dat zij de regeling krijgen alsof je naar een andere provider gaan.

zo worden klanten toch weggejaagd?

Met vriendelijke groet,
Jan
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan,

Bedankt voor het doorgeven! Ik snap inderdaad dat het voor verwarring zorgt en dat klanten dan denken dat ze een verkeerde instelling gebruiken. De eerstvolgende VKO over de maand januari wordt vanaf 8 februari verzonden, dat gaat niet bij iedereen op dezelfde dag. Het duurt uiterlijk dan een week voordat iedereen hem binnen heeft. Ik zal bij jou ook even in de gaten houden of dat goed gaat.

Dat over het Windtegoed was inderdaad onjuist, maar ik zag dat je mijn reactie daarop inmiddels al hebt gelezen :)

Groetjes, Tanja

Update 7-2-2019
De VKO is verzonden.
Reputatie 2
Badge +9
Update 7-2-2019
De VKO is verzonden.

Hoi Jan,

Dankjewel voor je bericht! Ik heb zojuist op deze vraag het volgende antwoord gegeven:
(Ook voor Jan, misschien dezelfde? ;))

De reden dat je nu geen VKO's meer krijgt komt door een bug in ons systeem.
We lezen per kwartier je standen uit en door een fout worden er daarom geen maandelijkse VKO's meer opgemaakt.

We zijn natuurlijk bezig om deze bug uit het systeem te halen, maar het is nog onduidelijk hoe lang dat duurt.
Ik kan in de tussentijd de uitleesfrequentie terug naar dagelijks zetten voor je.
Daarnaast is je maandelijkse verbruik wel in Mijn Energie te zien natuurlijk.

Excuus voor het ongemak!

Groet, Joost
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan, zeker met je eens dat het enorm balen is dat de VKO's nu niet worden verstuurd. Je gaat er natuurlijk van uit dat iets grondig is getest voordat het 'live' wordt gezet. Helaas merken we dat het soms voorkomt dat iets in een test niet naar voren komt. Dat was het geval met de VKO's omdat dit niet een IT proces is wat dagelijks loopt.

Ik heb uitgezocht wat het probleem was, mocht je benieuwd zijn.
Toen mensen de uitleesfrequentie hadden aangepast naar per kwartier, dacht het systeem dat dit 'slim energie contract' klanten waren. Mensen met een 'slim energie contract' krijgen geen VKO's omdat deze elke maand worden afgerekend. Dit was dus een bug, die niet voorzien was. Inmiddels is de oplossing door IT gebouwd en wordt deze naar verwachting volgende week gelanceerd. Dat betekent dat de VKO volgende maand weer werkt. Ik zal het in de gaten houden en je laten weten als de VKO's er weer aan komen.

Groeten van Tanja

Reageer