Vraag

Ik zie opeens geen dagelijkse meterstanden meer in Meterstanden overzicht

• 23 april 2019
  • 13 reacties
  • 400 keer bekeken

Voorheen kon ik dagelijkse standen zien, deze standen heb ik nodig om de teruglevering van mijn zonnepanelen te registreren. Nu zie ik nog maar 1 meterstand per maand.
(De Uitleesfrequentie staat nog steeds op "Dagelijks uitlezen")
Graag deze gegevens weer met terugwerkende kracht beschikbaar maken.

13 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MayMohnen ,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

De meterstanden lezen we inderdaad nog wel dagelijks uit. Deze zou je ook terug moeten vinden in het meterstandenoverzicht, ik zie nu niet precies wat er mis gaat.
Zou je een screenshot van de meterstandenoverzicht willen toesturen, dan kunnen wij kijken waar het aan ligt.

Groetjes,

Roufaida
Bij deze het screenshot, waarin slechts 1 meterstand per maand te zien is:

Heb hetzelfde probleem.
De meterstanden zijn zijn alleen nog zichtbaar van de 1e van iedere maand.
Alle meterstanden van het afgelopen jaar zijn verdwenen op de 1e van iedere maand na.
Heb totaal geen overzicht meer in de dagelijkse saldeergegevens.
Heb hetzelfde probleem.
De meterstanden zijn zijn alleen nog zichtbaar van de 1e van iedere maand.
Alle meterstanden van het afgelopen jaar zijn verdwenen op de 1e van iedere maand na.
Heb totaal geen overzicht meer in de dagelijkse saldeergegevens.

Hoi ik heb precies hetzelfde probleem. Qurrent wat is er aan de hand?
Reputatie 2
Badge +4
Goedemiddag,

Bedankt voor de reacties.
@BartHeijnemans
@MayMohnen
@JanKengen

Het lijkt er op dit moment op dat de dagstanden niet meer gekoppeld zijn aan het meterstandenoverzicht. Dit is bij meerdere mensen het geval. Ik heb het probleem doorgegeven aan onze IT-afdeling. Deze gaan het probleem oplossen.
Wanneer het probleem opgelost is zal er een terugkoppeling over komen. Excuses voor het ongemak.

Groet, Simon
Ook ik heb dit probleem, ook al melding over gemaakt in deze community. Ik weet niet wat de IT afdeling hieraan doet, maar het probleem wordt niet opgelost. Als jullie overstappen naar de IT omgeving van Greenchoice en geen verdere actie nemen zeg dat dan gewoon, of los de problemen op zou ik zeggen.
Ik heb hetzelfde probleem. klant nummer 025014

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PhilipvanderMark en @RoelGol.

Bedankt voor jullie berichten.

We begrijpen dat je natuurlijk snel weer een goed meterstandenoverzicht wil hebben, dat willen wij ook! Daarom zijn we zeker bezig met een oplossing hiervoor.

Daarnaast zijn we druk bezig om al onze klanten over te laten gaan naar Greenchoice, de eerste klanten zijn zelfs al over. Straks maak je dus sowieso gebruik van het meterstandenoverzicht van Greenchoice. Ik kan je alleen nog geen exact termijn geven wanneer je overgaat naar Greenchoice. Maar je hoeft dus geen 3 jaar te wachten, zodra we weten wanneer je overgaat krijg je uiteraard persoonlijk bericht.

Groeten,
Julian
Beste Julian,

ik begin nu zo langzamerhand te twijfelen aan de oprechtheid van Qurrent in deze.
julle stellen dit probleem voor als een storing waaraan gewerkt wordt. Ik denk zo langzamerhand dat dit niet een storing is, er worden wel degelijk gegevens getoond maar niet meer de dagelijkse standen. Dat is volgens mij het gebruiken van de verkeerde query naar de database. Dat is geen storing maar een fout, dat kun je vrij makkelijk oplossen. Tenzij er iets anders achter zit, je subtiele verwijzing naar de overgang naar Greenchoice maakt dat vermoeden sterker.
is het soms beleid bij Greenchoice om geen dagelijkse meterstanden uit te leveren?

Grt,
Erich
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ErichvandenHeuvel.

Bedankt voor je reactie.

Het betreft ook een storing waar op dit moment nog aan wordt gewerkt. Bij Greenchoice is het, afhankelijk van wat voor meter je hebt, wel degelijk mogelijk dagelijks je meterstanden in te zien.
Momenteel heb ik helaas geen nieuwe informatie voor je dan ik eerder al heb gegeven.

Groeten,
Julian
Ik kreeg een mailtje dat het probleem opgelost zou zijn, maar dat is niet zo. Inderdaad is de grafiek in orde, maar de meterstanden zelf in het overzicht zijn nog steeds niet zichtbaar.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @PhilipvanderMark

De dagstanden zijn inderdaad niet in te zien, de grafiek loopt wel weer zoals het hoort.

We doen ons best om de Mijn Energie omgeving en de app zo goed mogelijk te onderhouden. Maar helaas hebben we in dit geval moeten besluiten dat we het probleem niet meer gaan oplossen. We begrijpen dat dat vervelend is. En we hadden graag ander nieuws gebracht. We moeten, gezien de overname door Greenchoice, soms keuzes maken. We kunnen niet oneindig blijven investeren in de Qurrent omgeving. Dat zou niet duurzaam zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Groet, Simon
Jullie zijn dus een maand bezig geweest met dit op te lossen, maar nu is het oplossen niet duurzaam. Tja. Het zal wel. Sorry hoor, maar steeds zeggen dat er aan gewerkt wordt en dan deze afknapper. Hopelijk kunnen we snel over naar Greenchoice.

Reageer