Beantwoord

Kan meterstanden niet invullen, wat nu?

• 24 januari 2019
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik krijg een herinnering dat mijn gas en meter standen niet goed zijn ingevuld.
Dit klopt want mijn meter telt niet meer. De installatie is een een flat van een woningbouwvereniging, Zij beloven nu al 2 weken iemand langs te sturen, maar dat schiet helaas niet op.

Nou willen jullie eind januari een schatting gaan maken van mijn verbruik.
Hoe gaat die schatting in zijn werk?

en als bonus vraag wat kan ik nog meer doen, dan achte de vodden van de woningbouwvereniging aanzitten??
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 28 januari 2019, 10:36

Hoi @Jeroen de Bruijn.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je meter in storing is. Heb je hiervoor al contact opgenomen met je netbeheerder Enexis? Anders meld ik de storing graag voor je.
De berekening van je meterstanden wordt gedaan op basis van het historisch verbruik dat we op jouw woning kunnen inzien.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jeroen,

Sinds wanneer gaat de woningbouwvereniging over de gas- en elektriciteitsmeter? Volgens mij moet je bij de netbeheerder zijn.

Groet, Frans
Tja, op het verkeerde been gebracht, omdat er mij was verteld dat dat via hun ging. Aangezien ik in een Appartementen complex zit, leek me dat ergens logisch.

Als ik heel eerlijk ben: als ik voor mijn werk computer problemen oplossen ben, krijg ik heel vaak te horen: "Computers, daar heb ik geen verstand van, die moeten gewoon werken!"

Ik heb het zelfde met gas, water en elektra.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Jeroen de Bruijn.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je meter in storing is. Heb je hiervoor al contact opgenomen met je netbeheerder Enexis? Anders meld ik de storing graag voor je.
De berekening van je meterstanden wordt gedaan op basis van het historisch verbruik dat we op jouw woning kunnen inzien.

Groeten,
Julian
Heya Julian,

Inmiddels heb ik inderdaad contact opgenomen met Enexis. Oorspronkelijk stond de afspraak voor 21 februari, maar ze belden terug met de vraag of ze 31 januari konden langs komen. Uiteraard heb ik aangegeven dat ik dat wel zie zitten.

En verder bedankt voor de informatie over het berekenen van de meter standen. in dit geval.
Ik was een beetje bang, omdat iemand beweerde dat ik de kosten van het telen van bepaalde Hollandse er... kruiden ook op mijn bord zou krijgen, en dat vind ik toch zonde, zeker omdat ik die middelen niet gebruik.

Berekening op basis van historisch verbruik is - uiteraard - geen enkel probleem
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Jeroen de Bruijn,

Ik hoop dat het vandaag gelukt is met Enexis! Extra kosten voor de speciale Hollandse kruiden zullen we dit keer achterwegen laten ;)

Groet,
Simon
Jazeker. De monteur van Enexis heeft zelf een heel goede indruk achter gelaten:

Hij was vroeg, maar wel binnen het afgesproken tijds kader en hij was vlot en kundig.

Hij heeft de gas en electriciteitsmeters vervangen voor slimme meters (wel jammer dat ik niet meer de slimste thuis ben)

Qurent is als het goed is geinformeerd, en binnenkort krijg ik verdere informatie doorgestuurd.

Kort om, een positieve ervaring.
Reputatie 2
Badge +4
@Jeroen de Bruijn

Dat is allemaal goed om te horen!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen