Beantwoord

Maakt Qurrent gebruik van dubbeltarief?

• 15 december 2017
  • 4 reacties
  • 261 keer bekeken

Al een paar maar gemaild. Ik krijg echter geen antwoord. Ik wil weten of jullie met dag en nachtstroomtarief werken. Ik zou willen bellen maar de wachttijden zijn wel erg lang
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 15 december 2017, 10:33

Standaard wordt er gerekend met dubbel telwerk dus dag/nacht tarief. Je kunt ook aangeven dat je enkeltarief wil hebben, dit zie je dan terug op de jaarrekening/eindafrekening.
Als je s'nachts meer stroom verbruikt dan overdag, denk aan wasmachine en/of afwasmachine, is het misschien slim om het verwachte jaarverbruik voor dag/nacht te berekenen. Mocht je overdag toch meer stroom afnemen dan s'nachts kan een enkel tarief misschien goedkoper zijn.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Standaard wordt er gerekend met dubbel telwerk dus dag/nacht tarief. Je kunt ook aangeven dat je enkeltarief wil hebben, dit zie je dan terug op de jaarrekening/eindafrekening.
Als je s'nachts meer stroom verbruikt dan overdag, denk aan wasmachine en/of afwasmachine, is het misschien slim om het verwachte jaarverbruik voor dag/nacht te berekenen. Mocht je overdag toch meer stroom afnemen dan s'nachts kan een enkel tarief misschien goedkoper zijn.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Jolande,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Wanneer je een meter hebt die onderscheid maakt tussen dal- en normaaltarief, dan maak je automatisch gebruik van het dubbeltarief. Zoals John aangeeft, kun je indien gewenst gebruik maken van het enkeltarief. Dit is enkel een administratieve handeling.
Meer informatie hierover kun je hier terugvinden: Is dubbel- of enkeltarief voordeliger?
Ik hoor graag of ik je verder kan helpen!

Groetjes, Nina
Badge +3
Nina

De koppeling verwijst naar een inlog? en niet naar de pagina over enkel of dubbel tarief

Francine
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Francine,

Bedankt voor je bericht! Excuses.
De link werkt weer!

Groetjes, Nina

Reageer