Beantwoord

Meterstand doorgeven?

• 30 januari 2018
  • 14 reacties
  • 273 keer bekeken

Badge +1
Ik ben afgelopen zomer verhuisd en wil graag weten of mijn verbruik en voorschot een beetje in lijn liggen. Hiervoor wil ik graag mijn meterstand een keer doorgeven, maar krijg ik dan geen tussentijdse afrekening? Ik wil (indien nodig) namelijk alleen mijn voorschot aanpassen.

NB: ik heb (nog) geen slimme meter.
icon

Beste antwoord door J. van Litsenburg 11 februari 2018, 10:59

[quote user="J." van Litsenburg]
Prima, wij wachten het af! :)

Groet,
Tomer

Ik heb de Q-box weer aangesloten. Nu de meetresultaten maar even afwachten. Het werkt meteen!
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +1
Ik heb een zelfde soort probleem.
In mijn vorige woning had ik een slimme meter en ik had de Q-box met een stekkertje aangesloten. Het andere stekkertje (met sticker) heb ik niet meer. Ik heb hier een tijd geleden ook voor gemaild, maar daarop heb ik helaas nog geen antwoord gehad.

Badge +1
Inmiddels heb ik mijn meterstand bij wijze van tussenstand doorgegeven.Mijn verbruik lijkt gelukkig vrij goed op schema te zitten.
Het vreemde is alleen dat dit de eerste keer sinds augustus is dat ik mijn meterstand heb doorgegeven, terwijl mijn vebruik in mijn dashboard wel per maand zichtbaar is. Aangezien ik geen slimme meter heb (toch?) vermoed ik dat het verbruik van de afgelopen maanden per maand is ingeschat.Het vreemde is alleen dat dit de eerste keer sinds augustus is dat ik mijn meterstand heb doorgegeven, terwijl mijn vebruik in mijn dashboard wel per maand zichtbaar is. Aangezien ik geen slimme meter heb (toch?) vermoed ik dat het verbruik van de afgelopen maanden per maand is ingeschat.

Opmerking van moderator Tessa
Ik heb jouw bericht even onder dit bestaande topic geplaatst.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J. van Litsenburg,

Als je jouw meterstanden tussendoor doorgeeft krijg je geen tussentijdse afrekening 🙂
Indien je wenst kan je ze ook hier doorgeven of in een privébericht, zodat ik een berekening voor je kan maken.

Om ook meteen jouw vraag over de Qbox te beantwoorden. Ik zorg ervoor dat je een sensorblokje met stickers krijgt opgestuurd. Als je dit geinstalleerd hebt, geef je ons dan een seintje? Dan kunnen wij de Qbox opnieuw voor je activeren.

Groet,
Tessa
Badge +1
Hoi J. van Litsenburg,

Als je jouw meterstanden tussendoor doorgeeft krijg je geen tussentijdse afrekening :)
Indien je wenst kan je ze ook hier doorgeven of in een privébericht, zodat ik een berekening voor je kan maken.

Om ook meteen jouw vraag over de Qbox te beantwoorden. Ik zorg ervoor dat je een sensorblokje met stickers krijgt opgestuurd. Als je dit geinstalleerd hebt, geef je ons dan een seintje? Dan kunnen wij de Qbox opnieuw voor je activeren.

Groet,
Tessa

De meterstanden heb ik al op de gok ingevuld. Ik lijk gelukkig ruim op schema te zitten met mijn huidige voorschot.

En als ik de sensor heb ontvangen en aangesloten, laat ik het zeker weten.
Reputatie 4
Badge +8

Groet,
Tomer
Badge +1

Groet,
Tomer

Ik heb de Q-box weer aangesloten. Nu de meetresultaten maar even afwachten.
Badge +1
[quote user="J." van Litsenburg]

Groet,
Tomer

Ik heb de Q-box weer aangesloten. Nu de meetresultaten maar even afwachten. Het werkt meteen!
Reputatie 4
Badge +8
Yes! Goed om te horen dat alles het weer doet 🙂
Badge +1
Nu de gasmeter nog 🤔.
Maar dat volgt snel genoeg.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi J. van Litsenburg,

Omdat je nog geen slimme meter hebt kunnen we je je gas verbruik met de Qbox niet uitlezen.

Groet,

Jeroen
Badge +1
Hoi J. van Litsenburg,

Omdat je nog geen slimme meter hebt kunnen we je je gas verbruik met de Qbox niet uitlezen.

Groet,

Jeroen

Hoi Jeroen,

Dat weet ik 😉.
Ik bedoelde dat ik met levering zonnepanelen ook meteen een slimme meter laat plaatsen.

Groet,

Joris
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Joris,

Wat goed dat je zonnepanelen laat plaatsen! Zodra je een slimme meter hebt kan je je Qbox ook weer met het kabeltje verbinden. Mocht je deze niet meer hebben, horen wij het tegen die tijd wel weer 🙂

Groet,
Tessa
Hallo,

ik ben een beetje laat met mijn meterstand doorgeven. Graag zou ik dat nog willen uitvoeren. Hoe kan ik dat regelen?

mvg

Alexander Pinedo
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @AlexPinedo,

Ik heb je naar aanleiding van dit bericht geprobeerd te bellen, maar helaas zonder succes.

Als je de meterstanden vandaag nog doorgeeft, kunnen wij deze verwerken. Om zeker te zijn dat wij deze meterstanden op tijd binnenkrijgen, kun je ons het best bellen: 088 777 1200.

Groet,
Tomer

Reageer