Beantwoord

Meterstanden kloppen niet (sinds nieuwe meter?)

• 10 juli 2018
  • 7 reacties
  • 262 keer bekeken

Beste Qurrent/Leden,

Op 12 april heb ik een nieuwe meter gekregen van Liander (3 fasen, tbv inductiekookplaat🙂). Rond dit zelfde moment kloppen de verbruiksstatistieken in de App en op de website niet meer. Zie de screenshots onderaan deze post.

Ik heb geen teruglevering, dus ook het negatieve vebruik gedurende drie dagen voor meterwisseling is vreemd. Ik heb toestemming gegeven om de meter dagelijks uit te lezen.

Is dit een probleem in de Qurrent administratie of gaat dit fout bij Liander? Hopelijk kan het snel opgelost worden.

Vriendelijke groet.

P.S. Ik heb hierover op 2 mei een mail gestuurd (en ontvangstbevestiging gekregen), maar geen reactie gekregen.. Wel kreeg ik begin juni een enquete over het 'contact'. 😅

April:

Mei:

Juni:

icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 14 september 2018, 11:36

Hoi @Fiero99,

Ik zie vanuit mijn positie dat het verbruik nu wel wordt bijgehouden. Is dat bij jou ook het geval?

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Fiero99,

Welkom op onze community!

Ik zie inderdaad dat je meterstanden volgens ons systeem dagelijks worden uitgelezen. Toch gaat daar duidelijk iets fout.

Ik dit helaas niet gelijk oplossen. Daarom heb ik onze technische afdeling hiervan op de hoogte gebracht. Zodra dit is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
Hallo,

ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Inclusief het uitblijven van een antwoord, ook nadat ik er nog eens over heb gebeld.
daarbij komt, dat het er sterk op lijkt, dat -tenminste in mijn geval - de energie rekening wel op de duidelijk foutieve standen is gebaseerd. Voor gas en electriciteit.

ik ben net zo nieuwsgierig naar verklaring en een oplossing.

wim
Als de technische afdeling meer info nodig heeft of iets dergelijks mogen ze gerust (telefonisch) contact met mij opnemen.

Mvg
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Fiero99,

Bedankt voor je bericht. Als we meer informatie van je nodig hebben zullen we dit gelijk (telefonisch) bij je opvragen. Voorlopig zijn de screenshots voldoende, zo kan onze technische afdeling in ieder geval zien wat jij ziet.

@WimMeekel, bedankt voor je bericht.

Bij jou zit het toch iets anders in elkaar. Jij wekt namelijk wel zelf stroom op en levert ook stroom terug aan het energienet. Wanneer je de diagrammen in de energiegrafieken 'negatief' ziet worden betekent dit dus dat je terug levert (meer stroom opwekt dan dat je verbruikt). Ik zie verder dat we jouw laatste jaarnota hebben gebaseerd op standen die aan ons zijn doorgegeven via de slimme meter (S). Waarom deze gebaseerd zou zijn op foutieve standen is mij daarom (nog) niet duidelijk.

Groeten,
Julian
Badge +5
Hoi Fiero99,

Onze technische afdeling is nog bezig met het zoeken van een oplossing. We houden je op de hoogte van de voortgang!

Groet,
Serena

Update van moderator Tomer 21-8-2018

Wij hebben nog geen terugkoppeling gekregen van de technische afdeling. We hopen je snel moet goed nieuws te kunnen berichten!

Update van moderator Joost 5-9-2018

Helaas is het nog niet opgelost. Zodra we meer weten, hoor je van ons!
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @Fiero99 , Onze IT afdeling heeft waarschijnlijk de oplossing gevonden. Echter er is een update van onze software voor nodig, de planning is om dit volgende week woensdagavond te doen (12 september). Dan hoort het de donderdag weer te werken. Dus we houden het in de gaten!

Bedankt voor je geduld!

Groeten van Tanja
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Fiero99,

Ik zie vanuit mijn positie dat het verbruik nu wel wordt bijgehouden. Is dat bij jou ook het geval?

Groet,
Tomer

Reageer