Beantwoord

Meterstanden negatief sinds nieuwe slimme meter

• 30 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 190 keer bekeken

Goedemorgen,

Jammer genoeg moet ik melden dat sinds 22 augustus 'Meterstanden' niet meer werkt en ik in mijn Dashboard nu een negatief verbruik heb (terwijl ik niet kan terugleveren aan het net).
Op 22 augustus is namelijk Liander bij mij langs geweest en zij hebben een nieuwe slimme meter geïnstalleerd omdat de oude (negen maanden oud) geen goede communicatie mogelijkheden bood voor hen.
Sindsdien lijkt de connectie met jullie te zijn verbroken en als ik iets wil openen krijg ik de melding:
"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen."

Na vijf dagen verversen, leek het mij verstandiger om jullie toch maar eens te berichten.

Daarnaast wil ik nog terugkomen op mijn oude melding: 'Energieverbruik' werkt niet.
Al enige tijd werkt 'Energieverbruik' niet in mijn dashboard, omdat deze niet lijkt te zijn geconnected met 'Meterstanden'. Geen probleem, want via 'Meterstanden' (en Excel) kan ik ook zelf inzien hoe de afgelopen maand is verlopen, maar toch jammer dat die Tool niet werkt van jullie.

Eens in de zoveel tijd krijg ik daarnaast een verbruiksoverzicht per mail gestuurd (waarom ik deze soms krijg is voor mij een raadsel), maar die sluit niet aan bij de standen die jullie online weergeven in 'Meterstanden'.

Jullie verzorgen nu al negen maanden bij mij de stroom en gas, maar na negen maanden heb ik nog steeds weinig gevoel bij mijn verbruik, omdat ik deze lastig kan inzien en waar ik hem kan inzien verschilt deze onderling.

Ik hoor graag van jullie
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 14 september 2018, 11:55

Hoi @MitchelldeKolf,

Je verbruik wordt weer live weergegeven. Is dit bij jou ook correct te zien?

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Mitchell,

Het lijkt er inderdaad op dat een en ander niet goed gaat in je Mijn Energie.
Ik zie ook dat het vorige probleem niet helemaal is opgelost.
Ik heb je vraag doorgezet naar onze IT-afdeling, met het verzoek om beide issues te bekijken en indien mogelijk op te lossen.
Je hoort zo snel mogelijk meer hierover!

Groet, Joost
Reputatie 4
Badge +12
Je kunt een gratis account aanmaken bij Slimmemeterportal.nl. Dan heb je inzicht in je energieverbruik op kwartier- of uurbasis (gas) de volgende dag. Dat werkt ook naast Qurrent, maar dan zonder IT-afdeling en met hogere resolutie.

Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Mitchell, we ontvingen zojuist bericht van onze IT-afdeling. Het lijkt erop dat er een software update nodig is om het volledig op te lossen. Dit staat nu gepland voor volgende week woensdagavond 12 september. We houden het in de gaten!

Groeten van Tanja
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MitchelldeKolf,

Je verbruik wordt weer live weergegeven. Is dit bij jou ook correct te zien?

Groet,
Tomer

Reageer