Beantwoord

mijn energie / slimme meter

Sinds 9 mei 2018 heb ik een slimme meter. Ik zie nu voor die datum geen gebruik meer in "mijn energie". Waarom niet? Ik wil graag mijn verbruik per jaar vergelijken, maar dat gaat nu niet. Kunnen die gegevens hersteld worden?
Ik heb de standen van de oude meters van 9 mei, voordat deze werden vervangen. Zijn deze al bekend bij Qurrent?
En na die datum is het gebruik in "mijn energie" elke dag gelijk. De meter werd niet uitgelezen en ik heb geen stand doorgegeven. Vanaf augustus is dat wel het geval en nu lijk ik het echte gebruik te zien. Maar het verbruik van mei, juni en juli klopt volgens mij niet. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 21 augustus 2018, 13:57

Hoi J.K. Visser,

Bedankt voor je bericht.

Zag je de standen eerder wel in Mijn Energie? In principe kan het verbruik alleen uitgelezen worden met een slimme meter.

Wij hebben de meterstanden van de wissel ontvangen. Deze zullen wij gebruiken voor het opmaken van de jaarnota.

De meter wordt sinds 11 augustus dagelijks uitgelezen. Vanaf nu kun je zien wat je per dag verbruikt.

Groet,
Tomer

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.K. Visser,

Bedankt voor je bericht.

Zag je de standen eerder wel in Mijn Energie? In principe kan het verbruik alleen uitgelezen worden met een slimme meter.

Wij hebben de meterstanden van de wissel ontvangen. Deze zullen wij gebruiken voor het opmaken van de jaarnota.

De meter wordt sinds 11 augustus dagelijks uitgelezen. Vanaf nu kun je zien wat je per dag verbruikt.

Groet,
Tomer
Ik weet dat de meter wordt uitgelezen vanaf 11 augustus. En dat is fijn. Jammer dat ik niet eerder heb doorgegeven dat ik een slimme meter heb, of dat Westland Infra dat niet heeft gedaan.. Daardoor zie ik nu verkeerde waarden bij het gebruik tussen 8 mei en 11 augustus.

Voor 8 mei zijn er echter ook standen doorgegeven. Sowieso op 8 mei (die heeft u) en de afgelopen jaren door mij doorgegeven standen. Vanaf die datum is in Mijn Energie alle historie gewist, ik zie het tenminste niet meer.
Voor 8 mei zag ik dus inderdaad ook het gebruik in Mijn Energie. Vraag is of die terug gezet kan worden zodat ik het effect van mijn zonneboiler en zonnepanelen kan zien.

Groet,
Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.K.Visser,

Heb je die meterstanden voor 8 mei direct in Mijn Energie ingevuld?

Groet,
Tomer
Ja, meerder keren ingevuld. En ik heb natuurlijk de standen van afgelopen jaren ook doorgegeven voor de jaarrekeningen. Ik zie die standen bij "meterstanden"..
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.K.deVisser,

Dank voor het doorgeven.

De standen die zijn verdwenen kunnen we echter niet meer herstellen. De meterstanden die zijn doorgegeven voor het opmaken de jaarnota's worden helaas niet automatisch verwerkt in Mijn Energie.

Groet,
Tomer
Trieste zaak, maar duidelijk. Het dashboard en "mijn energie" zijn voor mij onbruikbaar geworden door de 'slimme' meter. En het gemeten gebruik dat er tot 8 mei gewoon opstond stelde dus niets voor. Net als het door qurrent verwachte gebruik.
Ik weet niet of ik het dashboard en "mijn energie" nog ga gebruiken.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi J.K.Visser,

Jammer dat Mijn Energie nu onbruikbaar voor je is. Vanaf 11 augustus is je energie wel dagelijks inzichtelijk.
Het verbruik dat daarvoor te zien is, is het gemiddelde wat je over die periode hebt verbruikt. Het 'door Qurrent ingeschat verbruik' is gebaseerd op je gemiddelde jaarverbruik.
Ik hoop dat je zo toch wat aan je Mijn Energie omgeving hebt!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen