Beantwoord

Mijn slimme meter kan niet uitgelezen worden?

• 21 maart 2017
  • 2 reacties
  • 790 keer bekeken

Hallo, al een paar maanden heb ik een 'slimme' meter. Alles zou vanzelf gaan. Prachtig toch? Nou kreeg ik een poosje geleden te horen dat mijn slimmertje niet correspondeert met de netbeheerder en dat men ook hier bij Qurrent mijn meter niet uit kan lezen.. Dus gaat men straks mijn meterstanden schatten.. En ik krijg de hartklap.. Wan voor zover ik heb meegekregen is dat de meeste mensen die een slimme meter hebben, drie keer zoveel moeten gaan betalen.. en dat wil ik zien te voorkomen.. maar hoe doe ik dat als ik geen inzicht heb in mijn verbruik omdat dat zogenaamde slimme ding zich niet laat uitlezen?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 22 maart 2017, 13:23

Hoi wil1965, goed dat je aan de bel trekt!

We krijgen inderdaad van je elektra en gasmeter de melding dat we de meter niet kunnen uitlezen via je netbeheerder. De melding is: technisch niet op afstand uitleesbaar is(Code: 039).

Het kan zijn dat je meter stuk is, heb je al contact gehad met je netbeheerder Stedin hierover?

Zie je op de meter zelf wel getallen oplopen? Het kan zijn dat alleen het uitlezen niet werkt, maar je meter zelf nog wel. In dat geval kan je handmatig de meterstanden aan ons doorgeven zodat je geen verassingen krijgt op de jaarnota.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

2 reacties

nog ff voor de duidelijkheid, ik woon in de plevierstraat, nr 11 te maassluis. ik weet niet of jullie van daaruit kunnen zien wat 'mijn metertje' doet, maar ik zou zelf toch graag inzicht hebben en willen weten hoe of wat. dit om te voorkomen dat ik aan het eind van de rit een godsvermogen moet betalen, terwijl ik echt bewust bezig ben met 'bezuinigen' en led enz
Reputatie 5
Badge +13
Hoi wil1965, goed dat je aan de bel trekt!

We krijgen inderdaad van je elektra en gasmeter de melding dat we de meter niet kunnen uitlezen via je netbeheerder. De melding is: technisch niet op afstand uitleesbaar is(Code: 039).

Het kan zijn dat je meter stuk is, heb je al contact gehad met je netbeheerder Stedin hierover?

Zie je op de meter zelf wel getallen oplopen? Het kan zijn dat alleen het uitlezen niet werkt, maar je meter zelf nog wel. In dat geval kan je handmatig de meterstanden aan ons doorgeven zodat je geen verassingen krijgt op de jaarnota.

Groeten van Tanja

Reageer