Beantwoord

Mijn startstand bij Qurrent komt niet overeen met de eindstand die ik heb doorgegeven aan mijn vorige leverancier. Hoe kan dat?

Ik krijg van mijn oude energie leverancier een eindrekening van 177 euro terwijl ik 24 euro per maand betaalde en geheel bij was met mijn betaling.
Na dit nagevraagt te hebben geven ze aan dat jullie een hoge meterstand te hebben doorgegeven zodat de rekening hoog is.
Ik woon in een flat dus maak gebruik van blokverwarming.
Kunt u mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?
Ik betaal jullie 30 euro per maand en mijn adres is : *** in Katwijk
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
W de bruin

Moderator aanvulling [Nina van Qurrent]:
Hallo Wesley,
Omdat je privacygevoelige informatie in je bericht hebt gezet, heb ik deze voor je vervangen met ***.
Groetjes, Nina
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 september 2017, 10:02

Hallo Frans,

Bedankt voor je bericht.
Wat betreft de berekende meterstanden: het standaardjaarverbruik is bekend en op basis van deze gegevens wordt met de netbeheerder een meterstand berekend, indien er niet tijdig meterstanden worden ontvangen.

In het geval van een overstap worden er meerdere berichten verstuurd. Er is een contract verstuurd, er zijn in de tussentijd mails verstuurd en een meterstandverzoek is meermaals toegestuurd. De overstap is in die zin dus ook zeker aangekondigd.

Groetjes, Nina

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Wesley,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Bij een overstap is het belangrijk om de nieuwe meterstanden door te geven aan de nieuwe energieleverancier.
In jouw geval hebben we je op 18 juli een meterstandverzoek verstuurd en hierin stond vermeld dat we tot 8 augustus de tijd hadden om meterstanden te verwerken.
Omdat we geen meterstanden hebben ontvangen, zijn er meterstanden berekend. Deze berekende meterstanden zijn naar je oude leverancier verstuurd en op basis van deze gegevens is de eindnota opgesteld.
Zou je ons foto's kunnen sturen van de meterstanden, of heb je deze nog van de overstapdatum?
Dan kunnen wij onderzoeken of het mogelijk is om de meterstanden te laten corrigeren. Hier zijn namelijk correctiemarges voor bepaald.
Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
Bedankt voor u reactie, ik ben op dit moment niet thuis maar zal na het weekend gelijk een foto maken van mijn meterstanden.

Ik heb namelijk wel gewoon mijn meterstanden door gestuurd aan jullie en ben ook zeer verbaasd dat u deze blijkbaar niet onvangen heeft.

Graag wil ik daarom een bevestiging van ontvangst zodra jullie opnieuw de meterstanden binnen hebben.

Met vriendelijke groet
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor je snelle reactie, Wesley.
Vergeet voor het geval dat niet je klantnummer en/of postcode + huisnummer toe te voegen aan het bericht naar vraag@qurrent.nl, zeker als je niet het e-mailadres gebruikt dat bij ons bekend is.
Zo weten we zeker dat we de meterstanden aan de juiste gegevens kunnen koppelen!
We ontvangen je bericht graag en je zal zeker een bevestiging ontvangen wanneer de meterstanden zijn ontvangen.
Alvast een fijn weekend gewenst!

Groetjes, NIna
Reputatie 4
Badge +12
@Nina van Qurrent,

Dit lijkt me goed en snel geregeld. Chapeau! Wat me wel nieuwsgierig maakt, is hoe Qurrent een schatting kan maken van een meterstand. Daarnaast bevreemdt het me dat een consument kennelijk een proces als een overstap van energieleverancier in gang kan zetten dat dan zonder zijn reactie, medeweten of instemming geheel automatisch doordendert. Had er niet ergens nog een bericht naar de klant gemoeten?

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Frans,

Bedankt voor je bericht.
Wat betreft de berekende meterstanden: het standaardjaarverbruik is bekend en op basis van deze gegevens wordt met de netbeheerder een meterstand berekend, indien er niet tijdig meterstanden worden ontvangen.

In het geval van een overstap worden er meerdere berichten verstuurd. Er is een contract verstuurd, er zijn in de tussentijd mails verstuurd en een meterstandverzoek is meermaals toegestuurd. De overstap is in die zin dus ook zeker aangekondigd.

Groetjes, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Nina,

Duidelijk. En ik neem aan dat het meestal goed gaat. Als e-mail niet werkt, werkt een rekening van de vorige leverancier en dit forum wel als terugkoppeling. Komt het wel eens voor dat jullie een overstap verwerken en maanden later blijkt de bewoner van niets te weten?

Groet, Frans
FransvanWoerkom schreef:

Hoi Nina,

[...]Komt het wel eens voor dat jullie een overstap verwerken en maanden later blijkt de bewoner van niets te weten?

Groet, Frans

Zoals Nina ook al zei, wij versturen een aantal mails, en 1 brief (het contract) voordat we daadwerkelijk beginnen met het leveren van energie. Je moet wel erg actief onze communicatie negeren om er niet van op de hoogte te zijn dat wij je energieleverancier zijn geworden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals dat er een verkeerd e-mailadres is doorgegeven, of dat er een (type)fout is gemaakt bij het invullen van het adres, waardoor er wat complicaties kunnen ontstaan met de aanmelding. In het laatste geval, is er een kans dat wij op de aansluiting van iemand anders gaan leveren. Deze persoon zal dan mogelijk niet meteen op de hoogte zijn. Wel natuurlijk als hij ons contract op zijn deurmat aantreft en opent. Mocht het op deze manier mis gaan, en mocht het papieren contract over het hoofd zijn gezien, kan het zo zijn dat we er pas na enkele weken/maanden achter komen dat onze stroom en gas op de verkeerde aansluiting terecht komt en kunnen we dan pas actie ondernemen om de situatie te herstellen. Dit komt echter heel weinig voor, hoor! :)

Groeten,

Natalia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen