Beantwoord

Moet ik meterstanden doorgeven met een slimme meter?

• 1 februari 2018
  • 2 reacties
  • 139 keer bekeken

Vandaag gaat mijn contract bij jullie in. Ik lees overal dat ik geen meterstanden hoef door te geven omdat ik een slimme meter heb. De standaard uitleesfrequentie is echter eens in de twee maanden. Dat heb ik direct aangepast naar dagelijks, maar dat duurt een paar dagen voordat dat is verwerkt. Hoe kunnen jullie dan de juiste meterstanden van vandaag uitlezen?

Ditzelfde probleem had ik afgelopen jaar ook bij Nuon, resultaat is dat er standen worden geschat (!) waar helemaal niets van klopt. Gelukkig kwam ik daar op tijd achter en kon ik de standen aan laten passen..

Mijn ervaring met de ‘slimme’ meter is dus echter niet zo goed bij overstappen van leverancier.
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 6 februari 2018, 16:08

Hoi E. Vollenbroek,

Bedankt voor je vraag.

Ik zie dat de meterstanden van 1 februari succesvol zijn uitgelezen. Het uitlezen van de meterstanden is bij Qurrent onafhankelijk van de uitleesfrequentie. Voor de jaarnota wordt je meter weer automatisch uitgelezen :)

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

2 reacties

Iemand? Bij Meerstanden in MijnQurrent krijg ik een lege pagina. Hoe kan ik nu controleren welke beginstanden jullie gebruiken, en belangrijker, welke standen jullie hebben doorgegeven aan Nuon als eindstand...?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi E. Vollenbroek,

Bedankt voor je vraag.

Ik zie dat de meterstanden van 1 februari succesvol zijn uitgelezen. Het uitlezen van de meterstanden is bij Qurrent onafhankelijk van de uitleesfrequentie. Voor de jaarnota wordt je meter weer automatisch uitgelezen :)

Groet,
Tomer

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen