Beantwoord

Moet ik standen doorgeven als ik een slimme meter heb?

miv vandaag nieuwe klant.
Ik heb een slimme meter die ik inmiddels heb aangemeld.
Moet ik dan nog de meterstanden doorgeven en zo ja, waar kan ik dat dan doen?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 20 maart 2017, 17:01

Hoi Toine, welkom op de community!

Als je een slimme meter hebt hoef je geen meterstanden door te geven, deze worden door ons automatisch jaarlijks uitgelezen. Je kan in Mijn energie ook de uitleesfrequentie aanpassen naar 2 maandelijks of dagelijks voor meer inzicht in je verbruik.

Groeten van Tanja

Bekijk origineel

7 reacties

Beste Tanja, ik heb nu een tijdje een nieuwe slimme meter, en ik zag ook dat jullie dat hebben aangepast in "mijn energie". Nu heb ik al een paar weken geen gebruiksweergave meer. Heb een paar keer handmatig meterstanden ingevuld, en kreeg daarbij een keer de melding dat mijn opgave niet zou kunnen kloppen. Wat gaat er mis, en wat kan ik doen?
Paul
Dank je wel voor je reactie, Joost. Zie dat het is verwerkt. Het is vandaag de 29e, en dat de verwerking op dagelijks staat. Dat hij de laatste 3/4 dagen nog niet ziet is dan neem ik aan de vertraging. Ik zal er de komende tijd op letten. Heel goed om dit te zien. Mijn percentage windtegoed is nog wel ongeloofwaardig hoog: 329%. Ligt dit aan de periode die dan nog niet gelijk loopt?
Groet, Paul
Beste Tomer,

Te laat 😉 het is inmiddels aangepast tot 90%. Dat is al een stuk aannemelijker!

Dank je wel voor de actie!.

Hartelijke groet,

Paul
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Toine, welkom op de community!

Als je een slimme meter hebt hoef je geen meterstanden door te geven, deze worden door ons automatisch jaarlijks uitgelezen. Je kan in Mijn energie ook de uitleesfrequentie aanpassen naar 2 maandelijks of dagelijks voor meer inzicht in je verbruik.

Groeten van Tanja
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Paul,

Wij horen graag of het dagelijks uitlezen in de loop van de weke zichtbaar wordt. Een vertraging van een paar dagen is gebruikelijk.

Wat gek van je Windtegoed-percentage. Zou je hiervan een screenshot kunnen sturen? Dan kunnen wij nagaan wat hier aan de hand is.

Groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Paul,

Dank voor je bericht!
Ik zie dat je slimme meter nog niet op dagelijks uitlezen stond in ons systeem. Ik heb dit nu verwerkt. Dat betekent dat je over een paar dagen je standen weer zou moeten terugzien in Mijn Energie. Dit gaat met een vertraging van enkele dagen.
Laat je weten wanneer het toch niet werkt? Dan gaan we dat voor je uitzoeken.

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Paul,

Goed te horen dat alles weer werkt!
Bedankt voor het op de hoogte houden 🙂

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen