Vraag

Ongevraagd dubbel tarief en maandkosten omhoog na installatie slimme meter

• 25 juni 2019
  • 3 reacties
  • 216 keer bekeken

Eerder dit jaar is er bij mij een slimme meter geïnstalleerd. De installateur heeft de 'slimme' functies om mijn verzoek direct uitgezet.

Vervolgens gebeuren er twee dingen: In Mijn Dashboard is er ineens sprake van een dubbel tarief. Mijn contract is echter een enkel tarief. Ik wil namelijk ook geen dubbel tarief en heb hier zeker geen toestemming voor gegeven.

Ten tweede, enkele weken na de installatie heb ik onverwacht en ongevraagd een brief ontvangen: uw tarief gaat per direct van € 89 naar € 102 per maand.

Waarom is dit interessant? Ik hoefde over mijn eerste 12 maanden (bij 3 jaar vast) slechts € 30 bij te betalen en mijn tarief is n.a.v. de jaarafrekening € 89 gebleven. Pas na installatie van de nieuwe meter werd er ineens - zonder overleg - meegedeeld dat de auto incasso naar € 102 zou gaan.

Onnodig, onvriendelijk, onduidelijk, onprofessioneel en het maakt mij ongerust.
Tijd voor actie en oplossingen dus. Kom maar door.

3 reacties

Badge
Hallo @BRam_188 ,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht!

Bij het plaatsen van de slimme meter worden de tarieven automatisch naar dubbeltarief gezet. Dit kunnen wij makkelijk terugzetten naar enkeltarief met terugwerkende kracht. Als je aangeeft dat je dit wil veranderen zullen wij dat meteen veranderen.

Tweede kwestie sluit aan op de eerste. Door het plaatsen van de nieuwe meter is het Standaard jaarverbruik door de netbeheerder ook gewijzigd. Dit is van enkeltarief naar dubbel tarief gaat. De netbeheerder zorgt dan voor een automatische trigger, deze trigger zegt dat het verbruik hoger is dan aangegeven en daarom het termijnbedrag verhoogd dient te worden. Voor deze kwestie geldt ook dat we dit termijnbedrag weer kunnen herstellen.
Hallo @BRam_188 ,
Bij het plaatsen van de slimme meter worden de tarieven automatisch naar dubbeltarief gezet. Dit kunnen wij makkelijk terugzetten naar enkeltarief met terugwerkende kracht. Als je aangeeft dat je dit wil veranderen zullen wij dat meteen veranderen.
Voor deze kwestie geldt ook dat we dit termijnbedrag weer kunnen herstellen.

Beste Gianluca,

dan bij deze de opdracht om de oorspronkelijke situatie per direct en met terugwerkende kracht te herstellen. Enkel tarief en het lagere termijnbedrag. Graag ontvang ik hier z.s.m. ook een schriftelijke bevestiging per mail/post van.

Vriendelijk dank.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BRam_188.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je tarief weer op enkel gezet. Dit gaat in met terugwerkende kracht tot aan je laatste jaarnota, toen je nog een conventionele meter en een enkel tarief had.
Ook je termijnbedrag heb ik weer teruggezet op € 89,- per maand. Als het goed is heb je hier een bevestigingsmail van ontvangen.

Groeten,
Julian

Reageer