Vraag

Openbaarheid meterstand en contractgegevens

• 8 juni 2019
  • 1 reactie
  • 133 keer bekeken

Vandaag werd ik gebeld met de vraag of Qurrent de per 1 januari gewijzigde energiebelasting al aan mij had doorgegeven? Omdat ik daardoor 16 euro per maand meer zou betalen dan mijn huidige voorschot. Ik antwoordde dat ik dat niet wist. Vervolgens haalde de man mijn gegevens uit zijn systeem en kon mij precies vertellen wat mijn energieverbruik was en tot wanneer het contract liep. ik was in de veronderstelling dat het iemand van qurrent was tot hij mij vertelde dat ik beter kon overstappen. Ik was hoogst verbaast door de manier waarop ik was misleid.
Mijn vraag is tweeledig, is de verhoging meegenomen in mijn contract dat vorig jaar september is afgesloten voor 3 jaar en hoe kunnen mijn gegevens voor iedereen toegankelijk zijn?

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Bobbie.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Vervelend dat je op deze manier bent benaderd voor een overstap naar een andere leverancier. In principe delen wij je gegevens niet zomaar met partijen die je hiervoor zullen benaderen.
Het kan zijn dat je hiervoor toestemming hebt gegeven door akkoord te gaan met bepaalde voorwaarden als je bijvoorbeeld iets op internet hebt gekocht.

Om antwoord te geven op je tweede vraag; de verhoging van de energiebelasting is meegenomen in het huidige termijnbedrag dat je betaalt. Je kan er vanuit gaan dat je bij hetzelfde verbruik als vorig jaar niet bij zult hoeven te betalen.

Groeten,
Julian

Reageer