Rommelige start, hard volume aan de telefoon, meterstanden melding etc.

• 3 mei 2017
  • 3 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik ben net klant geworden bij Qurrent. Groene stroom en nog goedkoper ook, dus waarom niet?

Een paar weken voordat het contract inging heb ik nog een slimme meter gekregen.
Ik zie dat ik niet de enige ben waar die slimme meter toch niet zo intelligent bleek te zijn: ik kreeg al na een paar dagen een mail van Qurrent dat ze de slimme meter niet konden uitlezen en of ik daarom de meterstanden zelf wilde doorgeven.

Nou lijkt het me eigenlijk handig dat je eerst probeert of het te repareren is als iets het niet doet, maar daarover repte de mail met geen woord. Nou goed, dan maar de meterstanden eerst handmatig doorgeven.
Bij de gasmeterstand ging het mis: "De opgegeven waarde klopt niet met de verwachting".

Dus stuurde ik een bericht naar Qurrent met dat verhaal PLUS de meterstanden. Dat was een week geleden.

Niks gehoord, maar vandaag kreeg ik nog een keer een mail met de aansporing om toch vooral de meterstanden door te geven omdat anders het maandbedrag hoger kon gaan uitvallen. Dat lijkt me geen goed idee, en omdat ik met dat contactformulier hier op de website geen reactie krijg dan maar even bellen.

Oordopjes in, een lege kamer zoeken hier op het werk om even te bellen. Ik heb de meterstanden nog bij de hand.
De telefoon gaat over en meteen begint iemand keihard in mijn oren te schreeuwen ... ik ruk die dopjes uit mijn oren, zet het volume van de telefoon van 8 naar 1 en probeer het nog een keer.

OK. Beste Qurrent. Ik begrijp best dat jullie een beetje hip en alternatief over willen komen, maar is dat keuzemenu van jullie telefoonbeantwoorder niet een beetje te sterk geprofileerd - en dan bedoel ik niet alleen het volume?
Als je in de wachtrij zit en het duurt een tijdje, om dan telkens "... maar je bent écht BIJ-NA aan de beurt hoor!!!" in je oren getoeterd te krijgen ... best mogelijk dat anderen dat prachtig vinden, maar ik kreeg het gevoel dat ik door een kleuterjuf onder invloed van speed werd toegesproken.

Gelukkig was degene die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg wel relaxed, en kon ik bij hem ook gewoon die meterstanden doorgeven. Hij vertelde me dat hij dus geen foutmelding kreeg voor de stand van de gasmeter, dus misschien is er iets niet helemaal OK met die pagina waar je de meterstanden moet doorgeven?

Een beetje een rommelig begin dus, maar ik hoop dat het nu verder wel lukt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Lúthien,

Bedankt voor voor je feedback! Ik heb ook doorgegeven dat het volume zo hard bij je stond, dat is namelijk wel vreemd.

Ik kan helaas op basis van je e-mailadres je niet vinden in ons systeem en kan niet de meterstandenpagina die je hebt ontvangen niet controleren.

De melding in het formulier krijg je wanneer de meterstand buiten de verwachting ligt ten opzichte van de jaren ervoor. Je kan dan aanvinken dat je de juiste meterstanden hebt doorgegeven en wij controleren altijd alle meterstanden die wij ontvangen.

Ik hoop dat de rest nu wel voor de wind gaat! En horen het graag als je we nog ergens mee kunnen helpen.

Groetjes, Tanja
Badge
Van dat telefoon gedoe word ik ook niet blijer. Behoorlijk irritant voor al als je bij-na aan de beurt bent en dat 20 minuten moet aanhoren.
Ik zou zeggen doe daar wat aan en o ja vogelgeluiden hoor ik liever in de tuin dan door de telefoon.
Van dat telefoon gedoe word ik ook niet blijer. Behoorlijk irritant voor al als je bij-na aan de beurt bent en dat 20 minuten moet aanhoren.
Ik zou zeggen doe daar wat aan en o ja vogelgeluiden hoor ik liever in de tuin dan door de telefoon.

Dag Ton.Tieman,

Jij ook dankjewel voor het doorgeven. Wij vinden het fijn, dan kunnen we er iets mee!

Groetjes, Lisa

Reageer