Beantwoord

Sinds 1 november 2018 worden de meterstanden niet meer uitgelezen.

  • 20 november 2018
  • 5 reacties
  • 227 keer bekeken

icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 21 november 2018, 11:11

Hi @RonaldAan,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!
Het lijkt erop dat de uitleesfrequentie van je meter was teruggezet op 'maandelijks'. We lezen op dit moment dus één keer per maand je meter uit.

Ik heb de frequentie nu weer aangepast, zodat we je meter weer dagelijks gaan uitlezen. Dit zal met enkele dagen vertraging binnenkomen, dus met een paar dagen moet je dit in je grafiek kunnen zien.

Mocht het na het weekend nog steeds niet werken dan hoor ik graag van je!

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @HenkBeersma,

Het is helaas niet meer mogelijk om de meterstanden 'live' uit te lezen. Dit was een optie die behoorde tot de Qbox. Deze wordt echter sinds 1 januari niet meer ondersteunt. Meer informatie over het stoppen van de Qbox is hier te vinden.

Groet,
Simon
Hoi Tomer,
Voorheen kon ik de meterstanden "live" uitlezen. Alhoewel de frequentie op "elke 15 minuten uitlezen" staat, kan ik niet langer "live" meekijken. Kan ik de live uitlees functie terugkrijgen?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @HenkBeersma ,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat je hier inmiddels telefonisch contact over hebt gehad met een collega van mij, en dat de slimme meter nu dagelijks wordt uitgelezen. In Mijn Energie zal het netto verbruik te zien zijn. Dus als je meer stroom opwekt dan verbruikt, zal het stroomverbruik in de min komen te staan. Het is niet mogelijk om het verbruik en de opwek afzonderlijk weer te geven.

Groet,
Tomer
Sinds november worden mijn meterstanden niet uitgelezen. Dat geldt zowel voor gas als stroom. Ik ben vooral geïnteresseerd omdat ik zonnepanelen geïnstalleerd heb in december en zou graag willen weten of de opbrengst te zien is.

Reputatie 2
Badge +9
Hi @RonaldAan,

Dankjewel voor je bericht en welkom op de community!
Het lijkt erop dat de uitleesfrequentie van je meter was teruggezet op 'maandelijks'. We lezen op dit moment dus één keer per maand je meter uit.

Ik heb de frequentie nu weer aangepast, zodat we je meter weer dagelijks gaan uitlezen. Dit zal met enkele dagen vertraging binnenkomen, dus met een paar dagen moet je dit in je grafiek kunnen zien.

Mocht het na het weekend nog steeds niet werken dan hoor ik graag van je!

Groet, Joost

Reageer