Beantwoord

Sinds 22 februari geen updates van dashboard

• 8 maart 2019
  • 9 reacties
  • 265 keer bekeken

Hallo,

Ik vraag me af waarom ons dashboard sinds 22 februari niet meer wordt bijgewerkt.
Mijn “slimme” meter staat op elk kwartier uitlezen.

Met vriendelijke groet,

Marc Worrell
icon

Beste antwoord door Roufaida van Qurrent 11 maart 2019, 14:51

Hoi @MarcWorrell,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het lijkt erop dat nadat je het verlengaanbod hebt geaccepteerd iets technisch mis is gegaan waardoor de slimme meter gestopt is met het uitlezen van je meter.
Zojuist heb ik de frequentie opnieuw aangepast naar per kwartier en zal je verbruik binnenkort weer beschikbaar zichtbaar zijn.

Groetjes,

Roufaida
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MarcWorrell,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het lijkt erop dat nadat je het verlengaanbod hebt geaccepteerd iets technisch mis is gegaan waardoor de slimme meter gestopt is met het uitlezen van je meter.
Zojuist heb ik de frequentie opnieuw aangepast naar per kwartier en zal je verbruik binnenkort weer beschikbaar zichtbaar zijn.

Groetjes,

Roufaida
Hallo Roufaida,

Dank voor het nakijken, ik wacht even af en hoop binnenkort weer meterstanden te zien.

Met vriendelijke groet,

Marc
Hallo Roufaida,

Helaas lijken er nog geen meterstanden bij te komen op het dashboard.
Zou je er misschien nog een blik op kunnen werpen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Marc Worrell
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Marc,

Dankjewel voor je reactie. Inderdaad vreemd dat de grafieken nog steeds niet worden bijgewerkt.
Ik kan niet direct zien waar dit precies door komt. Ik heb je situatie doorgezet naar de IT-afdeling.
Zodra we meer weten hoor je van ons!

Groet, Joost
Hallo @Joost van Qurrent ,

Het lijkt allemaal niet te helpen, kan je nog een keer IT vragen om er naar te kijken.
Het is nu al meer dan een maand ...

Met vriendelijke groet,

Marc Worrell
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MarcWorrell,

Ik zag dat je ondertussen contact hebt gehad met mijn collega via de mail. Ik heb je een mailtje teruggestuurd als reactie op je laatste mail.

Groet, Simon
Hallo,

Even een tussenstand. Het was dus een probleem bij Liander met het uitlezen van de "slimme" meter (niet zo slim, eigenlijk vrij primitief).

Dat is stilletjes opgelost omstreeks half april.

Nu missen dus de gegevens van half februari tot en met half april. Waardoor de verbruiksgegevens op het dashboard niet kloppen. Ondanks dat die "slimme" meter meterstanden doorgeeft.

Ook missen er ook nog eens gasmeter standen tussen eind april en begin mei.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat ik op het "dashboard" het daadwerkelijke gebruik kan zien?
Of kan ik het "maandoverzicht" wel vertrouwen?

Groet,

Marc
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MarcWorrell,

Bedankt voor je bericht.

Fijn om te horen dat er nu meer duidelijkheid is over het probleem van je slimme meter. Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat wij elke dag het verzoek indienen om je meter uitlezen, maar niet altijd lukt.
Voor ons is het dan helaas ook onmogelijk om met terugwerkende kracht in te zien wat je per dag hebt verbruikt.

Wij krijgen bij het uitlezen nog steeds een melding dat je slimme meter een storing heeft, zolang dit probleem niet is opgelost door je netbeheerder kunnen wij geen volledige verbruiksoverzicht tonen.

Het maandoverzicht klopt dus alleen als het ons gelukt is om alle dagen uit te lezen.

Groeten,

Roufaida
Hallo @Roufaida van Qurrent,

Dank voor het snelle antwoord.

Jullie kunnen er in ieder geval niet veel aan doen.
Ik geef het gewoon op en vertrouw voortaan alleen maar op m'n BeeClear.
Jammer, want op het Qurrent dashboard kan ik ook het verwachte gebruik zien.

Groeten uit A'veen,

Marc

Reageer