Vraag

sinds een week een slimme meter en geen inzicht in verbruik

• 2 april 2019
  • 4 reacties
  • 232 keer bekeken

Ik heb sinds een week een slimme meter. Sinds het moment dat die meter is geplaatst kan ik mijn energieverbruik niet meer volgen in de app en is mijn verwachte jaarverbruik volgens jullie verviervoudigd.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MarijkeKool,

Bedankt voor je bericht.

Het klopt inderdaad dat het verbruik nog niet getoond is. We moesten de meterwissel nog verwerken en koppelen, op 3 april hebben we vervolgens de standen opgevraagd. Het verwerken heeft een standaard vertraging van 2-4 dagen. Volgende week moet dus alles goed getoond worden en wordt dit per dag bijgewerkt. Wel met de standaard vertraging.

Het verbruik lijkt hier nog in dezelfde lijn als voorgaande jaren. Zou je een screenshot kunnen sturen van wat je ziet?

Groet, Simon
Hallo Simon,

ik heb vorige week per mail screenshots verstuurd. Ik vind de screenshots iets te privé voor plaatsing op de community. Er staan bijvoorbeeld adresgegevens op. mijn verbruik wordt nu wel getoond overigens, maar alle historische gegevens zijn weg en niet meer aansluitend . Er was in de oude setting een verwacht verbruik op de eerste pagina van het dashboard. Na de installatie van de slimme meter was dat verwachte verbruik ongeveer verviervoudigd. Inmiddels worden deze gegevens. Iet meer getoond en wordt het dagelijkse verbruik getoond.

vriendelijke groet

Marijke Kool.
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MarijkeKool,

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben de screenshots in goede orde ontvangen en het probleem uitgezet bij onze IT-afdeling.
Zij zullen uitzoeken wat er mis gaat en er voor zorgen dat alles weer goed zichtbaar is in de app.

Zodra wij hier terugkoppeling over ontvangen, houden wij je op de hoogte!

Groetjes,

Roufaida
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MarijkeKool,

De historische data kunnen we helaas niet meer weergeven in de online omgeving. Dit was gekoppeld aan de oude meter, doordat deze niet meer in het systeem staat wordt dit niet meer getoond.
Ik zie inderdaad dat het verwachte verbruik gestegen is. Wij krijgen de verandering door van je netbeheerder, maar ik zag eigenlijk geen reden om het verwachte verbruik te veranderen.
Ik kan mijn collega vragen om je standaard jaarverbuik opnieuw te berekenen, het termijnbedrag zal naar aanleiding van je nieuwe verwachte jaarverbruik veranderen. Maar dit kan ik ook vastzetten voor je op het huidige termijnbedrag.

Graag hoor ik van je of je dit wilt.

Groet, Simon

Reageer