+13
-
-
Momenteel afwezig
-
1508 reacties
Hallo Landis & Gyr E gebruikers,
Wij hebben bericht ontvangen van netbeheerder
Stedin dat zij geconstateerd hebben dat er een communicatiestoring is met een deel van de slimme elektriciteitsmeter.
Dit betekent dat de mensen die een
Landis & Gyr E- slimme meter hebben het actuele energieverbruik niet wordt doorgegeven.
Wat betekent dit?
Na een firmware update (software) van Landis & Gyr E- meters is voor een deel van de meters een storing in de communicatie opgetreden. De meter registreert wel het verbruik van energie, maar geeft de actuele standen niet door en schakelt niet tussen hoog en laag tarief.
De oorzaak is bekend en op korte termijn komt Landis & Gyr met een structurele oplossing. Voor de meters die nu in storing zijn is de oplossing dat er een reset moet worden uitgevoerd, door de meter 2 minuten spanningsloos te maken. Hiervoor komt Stedin persoonlijk bij je langs. De eerste klanten worden vanaf deze week bezocht.
Stedin verwacht uiterlijk medio september alle meters met een storing gerest te hebben. Gebruikers van de Landis & Gyr E- meters worden door Stedin aangeschreven en geïnformeerd over het probleem met de meter.
De totale verbruiken zullen dus wel correct op je jaarnota's komen.
Groeten van Tanja