Beantwoord

Slimme meter is klaar voor gebruik melding?

• 22 februari 2017
  • 3 reacties
  • 210 keer bekeken

Badge +2
Vandaag krijg ik ineens een mail van Qurrent: Vanaf nu altijd een actueel inzicht in je energieverbruik! Je slimme meter meter isk laar voor gebruik. Vanaf vandaag worden jouw meterstanden dagelijks uitgelezen....

snap er helemaal niets van! Ik heb mijn slimme meter als sinds half 2014! En mijn meterstanden werden al dagelijks uitgelezen. Kan deze op de stapel met fouten?

1 Qbox werkt niet naar behoren sinds 6 februari 2017
2 Opbrengst windtegoed van de 1 op de andere dag van 406 kWh naar nog geen 170 kWh (21 op 22 februari 2017)
3 onterechte mail slimme meter klaar is voor gebruik en dat meterstanden dagelijks worden uitgelezen (22 februari 2017)

Waar blijft de transparantie richting klant?

hoe gaan we verder? wat gaat het volgende issue worden?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 28 februari 2017, 13:15

Hoi Jaap,

Die melding over je slimme meter krijg je als je de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpast. Dat kan je zelf doen via Mijn Energie. Je hebt 'niet uitlezen', 'dagelijks' en '2 maandelijks'.
De uitleesfrequentie staat los van de Qbox, de Qbox leest continu je slimme meter uit.

Ik heb je Qbox gecontroleerd en deze werkt goed. Zowel je Qbox al Solar wordt goed uitgelezen en zijn inzichtelijk in Mijn Energie.

Het klopt dat het windtegoed is verminderd, dat heeft de maken met de stroomstoring in Amsterdam die er in januari is geweest. De data van een paar dagen opbrengst Windtegoed was onjuist ingeladen in Mijn Energie en de app. Dit is nu gecorrigeerd.
Meer informatie kan je hier vinden: https://community.qurrent.nl/opwekken-4/waarom-zie-negatieve-opbrengst-mijn-windtegoeden-544 .

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jaap,

Ik zie dat je inderdaad op 22-2-2017 en 25-2-2017 de mail hebt ontvangen. Ik heb gezocht naar een aanpassing in het systeem maar kon helaas niets terugvinden. Is mij dus een raadsel waarom je de mail hebt gekregen :)

Gelukkig werkt je Mijn Energie wel goed.

Groetjes, Tanja
Badge +2
Hoi Tanja,
dank je wel voor de heldere antwoorden Top!

Zondagavond kreeg ik opnieuw een mail waarin ik gefeliciteerd werd met mijn slimme meter enz. En ook toen heb ik geen wijzigingen doorgevoerd. Hoe kan dit gebeuren?

greetz
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jaap,

Die melding over je slimme meter krijg je als je de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpast. Dat kan je zelf doen via Mijn Energie. Je hebt 'niet uitlezen', 'dagelijks' en '2 maandelijks'.
De uitleesfrequentie staat los van de Qbox, de Qbox leest continu je slimme meter uit.

Ik heb je Qbox gecontroleerd en deze werkt goed. Zowel je Qbox al Solar wordt goed uitgelezen en zijn inzichtelijk in Mijn Energie.

Het klopt dat het windtegoed is verminderd, dat heeft de maken met de stroomstoring in Amsterdam die er in januari is geweest. De data van een paar dagen opbrengst Windtegoed was onjuist ingeladen in Mijn Energie en de app. Dit is nu gecorrigeerd.
Meer informatie kan je hier vinden: https://community.qurrent.nl/opwekken-4/waarom-zie-negatieve-opbrengst-mijn-windtegoeden-544 .

Groeten van Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen