Beantwoord

Slimme meter omdat oude kapot en onleesbaar was maar nu zit ik voor de oude bewoner te betalen!

• 17 november 2018
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

ik ben sinds 13-10-2017 eigenaar van mijn huis, maar ben er na verbouwing pas ergens in januari 2018 daadwerkelijk gaan wonen. Hele huis gemoderniseerd, zuiniger gemaakt en de oude meter laten vervangen omdat ik geen meterstanden kon doorgeven. Nu moet ik daardoor aan de hand van een berekening van Qurrent/Enexis gaan betalen voor de vorige eigenaar die niet zuinig was! Ik wil van die berekening af van 3-5 jaar. Ik maak nog geen jaar gebruik van de woning en ben weinig thuis geweest in 2018.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 19 november 2018, 13:44

Hoi @jozefiendus.

Bedankt voor je reactie.

Zojuist heb ik je termijnbedrag aangepast naar een termijnbedrag dat past bij een gemiddeld energieverbruik voor één persoon (stroom: 1800 kWh, gas: 650 m³).
Als het goed is heb je hier ook een bevestigingsmail van gehad. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @jozefiendus.

Bedankt voor je bericht.

Je termijnbedrag wordt automatisch gebaseerd op het standaard jaarverbruik van het aansluitadres. Dit is inderdaad het gemiddelde energieverbruik van de afgelopen drie tot vijf jaar.
Ik pas je termijnbedrag uiteraard graag voor je aan maar heb wel enkele gegevens van je nodig op basis waarvan ik dit kan doen.
Heb je een idee hoeveel je ongeveer zult gaan verbruiken op dit adres? Als je dit echt niet weet kun je ook doorgeven met hoeveel mensen je op dit adres woont, dan baseer ik je termijnbedrag op het gemiddelde energieverbruik voor deze gezinssamenstelling.

Groeten,
Julian
Wat ik precies ga verbruiken weet ik niet. Maar ik woon er alleen.
bedankt voor de reactie in ieder geval!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @jozefiendus.

Bedankt voor je reactie.

Zojuist heb ik je termijnbedrag aangepast naar een termijnbedrag dat past bij een gemiddeld energieverbruik voor één persoon (stroom: 1800 kWh, gas: 650 m³).
Als het goed is heb je hier ook een bevestigingsmail van gehad. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen