Beantwoord

Slimme meter versus verbruiksmonitor in app

• 28 november 2018
  • 5 reacties
  • 437 keer bekeken

Begrijp ik het goed dat wil je na plaatsing van een slimme meter ( vorige maand) het energieverbruik monitoren je ook nog een Qbox of iets soortgelijks moet aansluiten op de meter?
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 3 december 2018, 13:48

Hoi R.J.Reijn,

Welkom op onze community!

Goede vraag. Wanneer je een slimme meter hebt, heb je geen energiemonitor nodig om je verbruik in te zien. Wij kunnen je meter maandelijks/dagelijks/per kwartier uitlezen. Na 3 a 4 dagen kun je je verbruik inzien in Mijn Energie. Wil je dat wij je slimme meter ook uitlezen, en zo ja, met welke frequentie? Dan maak ik het gelijk voor je in orde.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi R.J.Reijn,

Welkom op onze community!

Goede vraag. Wanneer je een slimme meter hebt, heb je geen energiemonitor nodig om je verbruik in te zien. Wij kunnen je meter maandelijks/dagelijks/per kwartier uitlezen. Na 3 a 4 dagen kun je je verbruik inzien in Mijn Energie. Wil je dat wij je slimme meter ook uitlezen, en zo ja, met welke frequentie? Dan maak ik het gelijk voor je in orde.

Groet,
Tomer
Dag Tomer,
Dank voor het antwoord.
Het is goed als Qurrent de meter uitleest. Ik zou dat graag dagelijks willen kunnen terugzien in de Mijn Energie app.
Bij voorbaat dank
Groet,
R.J. Reijn
Reputatie 3
Badge +9
Hoi R.J. Reijn.

Bedankt voor je reactie.

Zojuist heb ik de uitleesfrequentie van je slimme meter aangepast naar 'dagelijks uitlezen'.
Als het goed is krijg je nu dagelijks je energieverbruik te zien in Mijn Energie.

Helaas worden deze wel nog weergegeven met de 3 à 4 dagen vertraging die @Tomer van Qurrent ook al in zijn reactie noemde.

Groeten,
Julian
Beste Qurrent,

Sinds vrijdag 9 november 2018 heb ik 2 slimme meters. Die ochtend heb ik ook de Qbox van de oude meter afgehaald. Een paar dingen die mij vandaag opvallen:
  • Mijn elektrisch verbruik is sinds 9-11-'18 niet meer bijgewerkt.
  • Elektrisch is vanaf maart 2017 pas zichtbaar. Ik ben al veel langer lid bij jullie.
  • Van mijn gasverbruik is zelfs helemaal niets meer beschikbaar. Ook geen verleden dus. Dit is de tekst die er bij staat: "We kunnen je gasverbruik in deze grafiek niet inzichtelijk maken omdat je geen slimme meter hebt". Ik heb dus al een maand een slimme meter voor zowel gas als elektrisch.
Kunnen jullie de update van mijn verbruik per dag instellen?

Volgens mijn dashboard heb ik al meer dan 2000 % met windtegoeden opgewekt 🙂, maar dat komt door de inschatting van 5kwh verbruik per jaar.

Gr Wouter
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Wouter,

Deze vraag is reeds beantwoord in https://community.qurrent.nl/meters-en-meterstanden-46/waarom-zie-ik-geen-verbruik-meer-nu-ik-een-slimme-meter-heb-en-geen-qbox-meer-4347

Groet,

Fokke

Reageer