Beantwoord

Toch stroomverbruik, maar niet thuis zijn?

• 7 april 2019
  • 4 reacties
  • 413 keer bekeken

Hallo,

misschien een hele domme vraag: vorig jaar zijn we 3 maanden op reis geweest. In ben nu pas een beetje in ons verbruik gedoken, en dan zien we dat we toch stroom en gas verbruiken.
de maand waar dit het meest was: gas bijvoorbeeld 25 m3, stroom 107 kwh.

Kan dat bijvoorbeeld komen omdat we de thermostaat lager hebben ingeschaald, de verwarmingsketel moet werken en de kachel dus eerder aanslaat?

Groet,

Ilona
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 8 april 2019, 10:39

Hoi @Ilonaberkhof.

Bedankt voor je bericht. Ik hoop dat je een mooie reis hebt gehad vorig jaar.

Het meeste sluipverbruik bij stroom wordt veroorzaakt doordat elektronische apparaten op stand-by staan. Als je een elektrische boiler hebt dan heeft deze sowieso stroom verbruikt in de tijd dat je weg was.
Meer informatie over sluipverbruik kan je hier vinden. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Ilonaberkhof.

Bedankt voor je bericht. Ik hoop dat je een mooie reis hebt gehad vorig jaar.

Het meeste sluipverbruik bij stroom wordt veroorzaakt doordat elektronische apparaten op stand-by staan. Als je een elektrische boiler hebt dan heeft deze sowieso stroom verbruikt in de tijd dat je weg was.
Meer informatie over sluipverbruik kan je hier vinden. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Dank!
Sorry dat ik zo laat reageer.....
De reis was prachtig!
Ik vergat eigenlijk ook te vragen: hoe zit het dan met het gasverbruik? Want ook dat hebben we in die periode blijkbaar ook wel verbruikt.....Wat ik zo effe niet kan verklaren......
Groet, Ilona
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Ilonaberkhof,

Wat fijn dat je een mooie reis hebt gehad :)

Voor het gasverbruik geldt hetzelfde. 25m3 over een periode van 3 maanden is zeer laag. Ook als de thermostaat zeer laag staat, kan het zijn dat de kachel af en toe aanslaat.

Vriendelijke groet,
Tomer
Dank!!!

Reageer