Vraag

Verbruik van de maand mei

• 12 juni 2019
  • 3 reacties
  • 228 keer bekeken

Badge +1
Vanaf december 2018 check ik periodiek het verbruik van gas en electra.
Ik vergelijk de gegevens per maand in de Qurrent portal en de gegevens die ik van mijn CEMM krijg.
Tot en met april zijn de waarden exact gelijk.

In mei echter zie ik dat we volgens Qurrent 150 KW hebben terug geleverd; mijn CEMM geeft 288 KW aan. Verschil is dus 138 KW teruglevering!
Het gasverbruik in mei is volgens de Qurrent portal 7 m3 geweest. Mijn CEMM geeft aan dat we 12 m3 hebben verbruikt.

Waardoor kan dit verschil worden veroorzaakt?

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Maarten916.

Bedankt voor je bericht.

We horen de laatste tijd vaker dat er problemen zijn met de weergave van het energieverbruik in de energiegrafieken van Mijn Energie. Er is sprake van een storing waardoor het energieverbruik en de teruglevering niet goed worden weergegeven.

Wij doen ons best om de Mijn Energie omgeving zo goed mogelijk te onderhouden maar moeten, gezien de overname door Greenchoice, keuzes maken over waar wij nog energie in investeren. In dit geval hebben wij moeten besluiten dat we het probleem niet meer kunnen oplossen, wij begrijpen dat dit vervelend is en excuseren voor dit ongemak. In dit geval is het beter om te vertrouwen op de data die je via CEMM ontvangt.

Wij hopen dat je zo spoedig mogelijk gebruik kan maken van de online omgeving van Greenchoice waarmee de kwestie hopelijk verholpen is. Jouw gegevens worden straks automatisch overgezet naar de systemen van Greenchoice die naar verwachting wel het gewenste inzicht kan geven.

Groeten,
Julian
Hier precies hetzelfde probleem, maar ook dat je op maand overzicht kijkt en deze maand weer bekijkt in het jaaroverzicht dat er gewoon 150 kWh verschil in zit in mijn nadeel. App op gsm werkt ook niet meer na behoren. Overgang loopt niet echt vlekkeloos geloof ik.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @GJvdW.

Bedankt voor je reactie.

Er zijn op dit moment meerdere storingen in Mijn Energie. Onze IT-afdeling heeft veel werk aan het overzetten van bepaalde klanten naar de Greenchoice omgeving. Daardoor kunnen we deze storingen op dit moment niet verhelpen.
Mijn excuus voor het ongemak.

Groeten,
Julian

Reageer