Beantwoord

Waar blijft het maandelijks verbruiksoverzicht december?

• 24 januari 2019
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

De titel lijkt me duidelijk..............
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 30 januari 2019, 13:17

Hoi @AllaartPeeks.

Bedankt voor je berichten en het verzenden van de screenshots.

Het verbruiks- en kostenoverzicht waar je een screenshot van te zien hebt gekregen is echt alleen maar mogelijk om te ontvangen met een maandelijkse uitleesfrequentie van je slimme meter.
Omdat je aangeeft deze VKO graag te willen ontvangen heb ik zojuist de uitleesfrequentie van je slimme meter al aangepast naar deze frequentie.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Beste Julian,

Volgens mij zijn de VKO maandverslagen niet meer gegenereerd door een softwarefout. Nadat de mogelijkheid werd geboden de meterstanden per kwartier weer te geven in de grafieken bleek dat jullie systemen daar niet juist mee om konden gaan.

Als ik goed ben ingelicht worden de VKO’s vanaf 6 februari weer aan de klanten verstuurd waar de uitlezing op een kwartier staat.

Het is dus volgens mij onjuist om de klanten te adviseren naar maandregistratie te gaan als ze nog een VKO willen ontvangen.

De kwartieruitlezing is al een grote aderlating tov de gegevens registeren via de Qbox.

Zeker omdat de daggrafieken pas met 2-4 dagen vertraging worden weergegeven. Dan weet je echt niet meer op het moment dat er meer energie wordt afgenomen, welke apparatuur dat heeft veroorzaakt.

Al met al waardeloos dat jullie de Qbox niet mee willen ondersteunen.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @AllaartPeeks en @hetbruineleven,

Dank voor jullie reacties!
Het is inderdaad zo dat er een bug in ons systeem zat dat er geen VKO's werden verstuurd wanneer de meter per kwartier werd uitgelezen.

Die bug is inderdaad opgelost, dus het is mogelijk om zowel per kwartier de meter uit te lezen als een maandelijks VKO te ontvangen. Excuus voor de verwarring hierover!

@AllaartPeeks Ik heb je instellingen teruggezet naar 'per kwartier'.
@hetbruineleven bedankt voor de toevoegingen, en inderdaad soms sneller dan de moderators;).

Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag!
Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AllaartPeeks.

Bedankt voor je bericht, de titel is inderdaad duidelijk genoeg.

Momenteel krijg je niet maandelijks een verbruiks- en kostenoverzicht naar je mailadres verstuurd omdat de uitleesfrequentie van je slimme meter ingesteld staat op 'elk kwartier uitlezen'.
Dit betekent dat elk kwartier je energieverbruik wordt geüpload in de Mijn Energie omgeving (met één tot maximaal vier dagen vertraging voor de digitale verwerking).
Als je de uitleesfrequentie weer ingesteld wilt hebben op 'maandelijkse uitlezing' dan pas ik de uitleesfrequentie graag voor je aan.

Groeten,
Julian
Volgens mij stond hij voorheen op Dagelijkse uitlezing en kreeg ik keurig netjes elke maand een overzicht.
Als ik het uitlezen nu dus op maandelijks ga zetten, dan zie ik ook maar 1x een update van mijn gegevens in mijn dashboard van mijn energieverbruik toch? Dat zou wel een heel erge achteruitgang zijn.

En jullie weten mijn meterstanden toch? Ook aan het begin en einde van de maand. Het is toch niet zo moeilijk om daar een maandoverzicht van te maken plus kosten overzicht?

Nu zie ik in mijn dashboard alleen maar m3 en KwH
Ik

Ik wil gewoon dit overzicht weer.

Groeten
Allaart
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AllaartPeeks.

Bedankt voor je berichten en het verzenden van de screenshots.

Het verbruiks- en kostenoverzicht waar je een screenshot van te zien hebt gekregen is echt alleen maar mogelijk om te ontvangen met een maandelijkse uitleesfrequentie van je slimme meter.
Omdat je aangeeft deze VKO graag te willen ontvangen heb ik zojuist de uitleesfrequentie van je slimme meter al aangepast naar deze frequentie.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Groeten,
Julian
Hallo Julian

Ik begrijp dat je de uitleesfrequentie hebt aangepast naar maandelijks? Dat houdt dus ook in, dat ik in Mijn Energie niet meer dagelijks de bijgewerkte grafieken zie maar dat dit ook maar 1x per maand wordt bijgewerkt? Dat is helemaal waardeloos. Dan heb ik wel heel slecht inzicht in mijn verbruik. Zet dan maar weer terug naar dagelijks.

Klopt het dat ik nu zelf nog in mijn Profiel zie dat het uitlezen per kwartier gebeurd?
Naar mijn idee, kreeg ik het VKO voorheen gewoon per maand toen ik mijn profiel nog op dagelijks uitlezen had staan. Pas toen ik dat op per kwartier gezet heb (wat volgens mij nog niet zo lang kan) is dit volgens mij veranderd.

Grtz
Dank je wel voor deze uitvoerige toelichting Jan (je kan wel Q-moderator worden 🙂 ) . Mij staat ook bij dat het te maken heeft/had met een fout in de software waardoor de kwartierlezers niet meer de VKO ontvingen. Dacht dat ook ergens in een ander blog gelezen te hebben, maar wist niet meer waar.
Zou prettig zijn als inderdaad vanaf 6 februari de VKO's weer toegestuurd kunnen worden.

En eens met je opmerking dat je op woensdag niet meer weet welke apparaat om 17.00 zaterdagmiddag nou zoveel stroom vroeg. Ik had geen Qbox dus probeer dat altijd maar beetje uit de herinnering te halen (wat meestal niet lukt 🙂 ).

Kan een Q-moderator Jan zijn verhaal misschien even bevestigen?

Reageer