Beantwoord

Waarom kan ik mijn meterstanden niet meer zien?

• 19 juli 2018
  • 24 reacties
  • 445 keer bekeken

sinds enkele dagen is het niet meer mogelijk om de meterstanden op te vragen.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 6 september 2018, 15:59

Hoi Maicle,
Dankjewel voor het doorsturen. Ik heb de screenshot doorgezet naar IT.
Ik zie dat de verbruiksgrafiek wel goed werkt.
Het kan ook zijn dat het ligt aan het feit dat je in de app moet switchen tussen de adressen.
Als het overzicht dan wel werkt hoor ik het graag!
Groet, Joost
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PetervandenBerg,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist de uitleesfrequentie van je slimme meter opnieuw ingesteld op 'dagelijks uitlezen'.
Dit zou ervoor moeten zorgen dat je nu weer meterstanden te zien krijgt in de Mijn Energie omgeving.

Groeten,
Julian
Beste Julian,

Bedankt voor de moeite,
Maar wat doe ik als dit niets helpt?

groetjes
Peter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PetervandenBerg,

Bedankt voor je bericht.

Als dit helemaal niet heeft geholpen ontvangen we heel graag een screenshot van wat je op dit moment te zien krijgt in het meterstandenoverzicht van Mijn Energie.
Je kan deze screenshot hier in de community uploaden maar je kan deze ook als bijlage mailen naar 'vraag@qurrent.nl'.

We zien de screenshot graag tegemoet.

Groeten,
Julian
Beste Julian.

een screenshot is heel leuk als je daadwerkelijk iets kunt openen,
echter geeft de site de volgende melding

"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen."

het zal overbodig zijn om te melden dat verversen geen nut heeft.

groetjes
Peter
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Peter,

Ik zie dat je inmiddels een collega van mij telefonisch hebt gesproken en dat deze kwestie is opgepakt. Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen via dit kanaal, dan horen wij dat graag.

Groet,
Tomer
Ik weet niet of het is opgepakt,
er gebeurd vrij weinig, ict nog op vakantie?

groetjes
Peter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PetervandenBerg,

Bedankt voor je bericht.

Het probleem is bekend bij onze IT-afdeling en zij zullen er alles aan doen om dit probleem te verhelpen.
Er staat echter wel een aanzienlijke werkvoorraad te wachten op onze IT-medewerkers dus vandaar dat het nog even kan duren. Uiteraard brengen we je op de hoogte als er updates zijn of als problemen zijn verholpen.

Groeten,
Julian
Hoi @PetervandenBerg,

Bedankt voor je bericht.

Het probleem is bekend bij onze IT-afdeling en zij zullen er alles aan doen om dit probleem te verhelpen.
Er staat echter wel een aanzienlijke werkvoorraad te wachten op onze IT-medewerkers dus vandaar dat het nog even kan duren. Uiteraard brengen we je op de hoogte als er updates zijn of als problemen zijn verholpen.

Groeten,
Julian

Bij mij doet zich het zelfde probleem voor. Ik krijg de hele week ook de zelfde melding.
Is er inmiddels al zicht op een oplossing?
BVD
Maicle

Hoi @PetervandenBerg,

Bedankt voor je bericht.

Groeten,
Julian
Bij mij doet zich het zelfde probleem voor. Ik krijg de hele week ook de zelfde melding.
Is er inmiddels al zicht op een oplossing?
BVD
Maicle

Bij Mij is het inmiddels opgelost,
Ik kan sinds vandaag mijn meterstanden weer bekijken.
reden onbekend. !!!!
heeft wel 3 weken geduurd en gedurende deze 3 weken vrij weinig info gehad.
(nog altijd niet , kwam er toevallig achter dat hij het weer deed)
dus wellicht zijn ze het probleem bij jou al aan het verhelpen zonder dat je er erg in hebt.

maar 🤔...
Ik zou het toch even melden.

succes
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Peter,

Goed om te horen dat alles weer naar behoren werk! Dank voor het doorgeven.

Excuses dat het zo lang heeft moeten duren. Ik hoop dat dit probleem zich niet meer voordoet. Mocht dat wel het geval zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Maicle,

Bedankt voor je bericht. Excuus voor de verlate reactie.

Speelt dit probleem bij jou nog steeds? Als dit inderdaad het geval is, zou je dan een screenshot door kunnen sturen van de melding die je te zien krijgt? Dan geven wij dit door aan onze IT-afdeling.

Groeten,
Julian
@Julian van Qurrent
Ik zie je reactie nu pas.
Helaas heb ik het probleem nog steeds, zie screenshot hieronder.
Alvast bedankt.
Gr Maicle

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Maicle,
Dankjewel voor het doorsturen. Ik heb de screenshot doorgezet naar IT.
Ik zie dat de verbruiksgrafiek wel goed werkt.
Het kan ook zijn dat het ligt aan het feit dat je in de app moet switchen tussen de adressen.
Als het overzicht dan wel werkt hoor ik het graag!
Groet, Joost
Ik heb helemaal geen knop "meterstanden" meterstanden meer.
@Joost van Qurrent ik kijk niet via de app maar via de website.
Dit is dezelfde fout als meerdere mensen blijkbaar hebben, zie bovenstaande reacties.
Daarbij werkte dit tot enkele maanden geleden nog prima.
Ben dus benieuwd naar een oplossing.
Alvast bedankt.

Groet Maicle
Reputatie 2
Badge +9
Hoi,
@HGWBerghs Ik zie dat jij geen klant meer bent. Dat is ook de reden dat je meterstanden niet meer zichtbaar zijn.
@Maicle Zodra ik iets weet krijg je een update!

Groet, Joost

Update 20-9-2018
Helaas heb ik nog geen update van de IT-afdeling. Zodra we meer weten hoor je iets van ons!
Hoi,
@HGWBerghs Ik zie dat jij geen klant meer bent. Dat is ook de reden dat je meterstanden niet meer zichtbaar zijn.
@Maicle Zodra ik iets weet krijg je een update!

Groet, Joost

Dat klopt.
Ik ben begin dit jaar overgestapt. Vond het al vreemd dat de Q-box wel bleef werken.
Ik had verwacht dat ik die terug moest sturen en de borg terug zou ontvangen maar ik heb niets vernomen.

De overige verbruikgegevens en grafieken kan ik gewoon raadplegen.
Die zijn toch ook gebaseerd op de meterstanden ?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @HGWBerghs,

Je Qbox blijft inderdaad gewoon werken, dat staat verder los van je contract. De verbruiksgegevens die je in Mijn Energie ziet staan worden vanuit je Qbox ingeladen. Normaal gesproken vullen wij dat aan met de meterstanden die we uitlezen. Omdat je geen klant meer bent doen we dat niet meer, en is het kopje 'meterstanden' dus ook weg.
Als je wil kun je dus wel gewoon gebruik blijven maken van je Qbox!

Qbox retour sturen
Je kunt de Qbox ook retour sturen. Dit kan gratis door de doos af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Stuur de Qbox terug naar het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Wij maken de borg naar je over binnen twee weken na ontvangst van de Qbox.

Groet, Joost
Hoi @HGWBerghs,

Je Qbox blijft inderdaad gewoon werken, dat staat verder los van je contract. De verbruiksgegevens die je in Mijn Energie ziet staan worden vanuit je Qbox ingeladen. Normaal gesproken vullen wij dat aan met de meterstanden die we uitlezen. Omdat je geen klant meer bent doen we dat niet meer, en is het kopje 'meterstanden' dus ook weg.
Als je wil kun je dus wel gewoon gebruik blijven maken van je Qbox!

Qbox retour sturen
Je kunt de Qbox ook retour sturen. Dit kan gratis door de doos af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Stuur de Qbox terug naar het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Wij maken de borg naar je over binnen twee weken na ontvangst van de Qbox.

Groet, Joost

Helemaal helder.

Ik zal bekijken of ik hem behoud. Het verbruiksoverzicht is op zich wel handig.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi HGWBerghs,

Prima! Als je hier nog vragen over hebt, horen wij het graag :)

Groet,
Tomer
Beste moderators,

Inmiddels zijn we toch al weer ruim een half jaar verder.
Ik blijf met enige regelmaat mailtjes krijgen van jullie dat jullie bezig zijn met dit probleem,
echter zie ik met een nog grotere regelmaat helaas dat het nog altijd niet goed werkt.
is die grote stapel werk voor de it afdeling nog altijd zo groot?
Of krijgen ze dit simpelweg niet opgelost? of is dit probleem zoek geraakt in de grote stapel andere problemen.

met vriendelijke groet
Peter van den Berg
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PetervandenBerg.

Bedankt voor je bericht.

5 dagen geleden is de taak die voor het herstellen van je meterstandenoverzicht was ingevoerd bij onze IT-afdeling opgelost. Er is toen aangegeven dat het gehele meterstandenoverzicht weer zou moeten werken en de meterstanden in Mijn Energie inmiddels gewoon weer inzichtelijk zouden moeten zijn.
Als dit echter nog steeds niet het geval is, ontvangen we graag een screenshot van wat je momenteel in het meterstandenoverzicht te zien krijgt zodat we dit kunnen laten zien aan onze IT-afdeling.

Groeten,
Julian
Ik heb enige dagen geleden telefonisch doorgegeven dat bij mij de tabel met dagelijkse meterstanden inmiddels ook al een paar weken niet meer werkt. Dezelfde melding “ meterstanden konden niet opgehaald worden”. Daarnaast is het ook al een tijdje zo dat de algemene grafieken en gegevens niet meer dagelijks worden opgehaald. Het dashboard wordt maar 1 keer in de 4 a 5 dagen bijgewerkt.
Als ik de bovenstaande reacties zie dan is dit probleem al geruime tijd bekend, het kan toch niet zo zijn dat dit steeds individuele problemen zijn? Dit moet een algemene programmeerfout zijn.
Voor mij zijn de dagelijkse meterstanden erg belangrijk omdat ik de combinatie zonnepanelen en warmtepomp voor tenminste 1 jaar goed wil volgen, dat is op deze manier al een paar weken niet meer mogelijk.
wat ook raar is dat ook de historische gegevens weg zijn.
erich
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ErichvandenHeuvel.

Bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad sprake van een storing in de verbinding tussen het meterstandenoverzicht en de energiegrafieken. Hier wordt momenteel aan gewerkt.

Daarnaast wordt dit probleem ook aan de andere kant opgelost doordat we onze klanten geleidelijk over laten gaan naar Greenchoice. Straks maak je dus sowieso gebruik van het Greenchoice meterstandenoverzicht.
Een exacte termijn waarbinnen je wordt overgezet kunnen we nu nog niet aan elke klant geven maar je hoeft geen 3 jaar te wachten. Zodra we weten wanneer je overgaat, krijg je persoonlijk bericht van ons.

Groeten,
Julian

Reageer