Waarom klopt er niets van mijn energieverbruik in Mijn Energie en wordt mijn termijnbedrag ook nog eens onterecht gewijzigd?

• 6 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 237 keer bekeken

Over precies 3 dagen ben ik 1 jaar klant bij jullie. Dan zouden jullie toch redelijk in staat moeten zijn om mijn jaarverbruik te 'schatten'. Als dat niet zo is zijn hier de standen van dit moment: stroom 2580 kWh, gas 445 m3.

Dit is wat jullie er van maken:

Van het stroomverbruik klopt dus helemaal niets. Ik had graag zonnepanelen op mijn dak gelegd, maar mijn huisbaas staat dat niet toe. Het gasverbruik klopt aardig, maar dit mailtje van gisteravond schopt dat weer helemaal onderuit:

Nog pikanter wordt het als je weet dat ik per 9 augustus overstap naar GreenChoice. En die overstap hebben jullie zelfs al bevestigd. Maar jullie verwerken dit nog even snel, en jullie hebben je voorgenomen om eind van de maand doodleuk de verhoogde termijn te innen. Dat gaat niet gebeuren. En als jullie dat wel doen storneer ik die incasso, en meteen ook alle andere die ik nog ongedaan kan maken. Dus zorg maar als de bliksem dat er een kloppende eindafrekening komt. Dat moeten jullie met een muisklik voor het komende weekend kunnen doen. Maar ik ben een coulant mens, dus stel ik me ook tevreden met die eindafrekeng vóór 26 augustus 2018.

Ik denk dat ik hiermee voor de zoveelste keer heb aangetoond wat voor een rampzalige teringzooi jullie 'administratie' is.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BenSim,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega Sefanja je vlak nadat je dit bericht hebt geplaatst nog een mail heeft verstuurd waarin ze heeft uitgelegd dat de wijziging van je standaard jaarverbruik (SJV) de oorzaak is van de voorgestelde wijziging van het termijnbedrag. Ook zie ik dat je het termijnbedrag dezelfde dag nog hebt gewijzigd naar € 63,-.
Deze wijziging van je termijnbedrag is een automatisch proces wat in gang wordt gezet als er meer verbruik wordt geregistreerd dan waar je termijnbedrag op is berekend. De slimme meter maakt dit proces mogelijk en het is enkel en alleen bedoelt om bijbetalingen op jaar- en eindnota's voor de klant te voorkomen.

Ik begrijp dat het in dit geval voor jou onhandig uitkomt omdat je morgen overstapt naar een andere leverancier. Echter wil ik je toch vriendelijk verzoeken te stoppen met het gebruik van ziekten en andere scheldwoorden op de community.

Groeten,
Julian
Ga maar eens je werk doen in plaats van met smoezen te blijven strooien. Bij jullie is helemaal niets geautomatiseerd, alles wordt veel te laat met de hand gedaan, en zelden juist. Daar lijkt het tenminste heel erg op, want er klopt praktisch nooit wat van. Nog 10 uur en 39 minuten te gaan!
T.b.v. de eindafrekening:

Dit heb ik dus niet precies om middernacht opgenomen. Maar ik zit er niet mee als ik jullie daardoor een of twee kilowattuur extra moet betalen. Ik ga vieren dat ik weer een echt klantgerichte leverancier heb. HOERA!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BenSim,

Bedankt voor de screenshot van je meterstanden. Ik zie echter dat je slimme meter al meterstanden heeft opgenomen en deze doorgeeft aan de netbeheerder waarvan wij deze weer zullen overnemen voor je eindnota.
Voor het opmaken van deze eindnota geldt een termijn van 6 tot 8 weken. Uiteraard zullen we proberen dit sneller te doen. Dit alles is volgens de richtlijnen van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Tot slot vind ik het natuurlijk jammer dat we je niet hebben kunnen overtuigen van de kracht van de allergroenste energie, wellicht dat dit in de toekomst nog gebeurd.

Groeten,
Julian
Wow, de frisse wind van GreenChoice is al meteen te merken. Ik heb de eindafrekening van Q. al 6 dagen na mijn overstap binnen. Hulde!
En vandaag, luttele 15 dagen na einde van mijn contract, heb ik de terugbetaling van de eindafrekening ook al op mijn bankrekening staan! Mij hoor je niet meer. 🙂
Reputatie 4
Badge +8
Hoi BenSim,

Goed om te horen! BEn blij dat het zo snel is geregeld :)

Groet,
Tomer
God dank heb ik geen "slimme" meter, if hoef dat allemaal niet, schrijf het wel zelf op.

Reageer