Beantwoord

Waarom leest mijn slimme meter niet dagelijks uit?

Badge
Al bijna een half jaar wordt mijn meter niet meer dagelijks uitgelezen. Dit zou opgelost worden door de technische dienst maar dat heeft nog geen resultaat gehad. Kan dit nog een keer worden gefixed?
icon

Beste antwoord door Serena van Qurrent 6 augustus 2018, 15:24

Hoi ChrisL,

Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat de slimme meter enkel twee maandelijks jouw meterstanden uitleest, terwijl wij hebben ingesteld om deze dagelijks te laten uitlezen. Het is mogelijk dat dit komt, doordat er in de Mijn Energie omgeving zowel dagelijks als twee maandelijks uitlezen is aangevraagd. Wij hebben nu een reset doorgevoerd en over een week zouden de meterstanden weer dagelijks inzichtelijk moeten zijn. Wel willen wij je vragen om niet meer via de Mijn Energie omgeving dagelijks uitlezen aan te vragen mocht het niet gelijk werken. Dit lijkt het systeem te verwarren. Alvast bedankt ook voor je geduld.

Ik wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Hoi ChrisL,

Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat de slimme meter enkel twee maandelijks jouw meterstanden uitleest, terwijl wij hebben ingesteld om deze dagelijks te laten uitlezen. Het is mogelijk dat dit komt, doordat er in de Mijn Energie omgeving zowel dagelijks als twee maandelijks uitlezen is aangevraagd. Wij hebben nu een reset doorgevoerd en over een week zouden de meterstanden weer dagelijks inzichtelijk moeten zijn. Wel willen wij je vragen om niet meer via de Mijn Energie omgeving dagelijks uitlezen aan te vragen mocht het niet gelijk werken. Dit lijkt het systeem te verwarren. Alvast bedankt ook voor je geduld.

Ik wens je verder een fijne dag toe.

Groet,
Serena
Badge
HI Serena,

Het werkt nog steeds niet en ik heb niets aangepast. Dit is al de tweede keer dat jullie een "reset"uitvoeren en nog steeds niets.

Chris
Badge +5
Hoi ChrisL,

Bedankt voor je bericht en vervelend dat het nog steeds niet werkt. Wij gaan op onderzoek uit waarom er een foutmelding blijft bestaan bij het aanvragen van het dagelijks uitlezen van je slimme meter.
We houden je op de hoogte zodra er meer bekend is over een oplossing.

Groet,
Serena
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @ChrisL ik ontvang zojuist bericht van onze IT-afdeling. Er is naar alle waarschijnlijkheid een oplossing gevonden. Er is een software update nodig om het op te lossen. Deze update staat gepland voor volgende week woensdagavond 12 september. Ik hoop dat alles daarna weer goed werkt. We houden het in de gaten!

Bedank voor je geduld!

Groeten van Tanja
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @ChrisL,

Ik zie dat het dagelijks verbruik inmiddels wordt uitgelezen.

Zie jij hetzelfde?

Groet,
Tomer
Badge
Ja, Het werkt... nu wordt ook de grafiek bijgewerkt. Bedankt!
Badge
Sinds vandaag werkt het niet meer... Nu is er een optie om per kwartier uit te lezen en die heb ik gekozen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ChrisL,

Ik zie dat er momenteel geen uitlezing per kwartier van je slimme meter plaatsvindt. Dit terwijl de uitleesfrequentie van je slimme meter, zoals je zelf al zegt, wel ingesteld staat op 'uitlezing per kwartier'.
Dit is normaal als je deze uitleesfrequentie enkele dagen geleden hebt geselecteerd, wat volgens mij in jouw geval ook de situatie is. Als je deze uitleesfrequentie al langer geleden hebt aangegeven zou het wel een probleem zijn.

Ik verwacht dat je slimme meter deze week zal beginnen met uitlezing volgens de juiste manier uit te lezen.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen