Beantwoord

Waarom verbruik ik aldus Qurrent meer gas dan de meter aangeeft?

Volgens Qurrent verbruik ik ongeveer 60 m3 meer gas dan de meter aangeeft. Hoe kan dit?

Kan ik de meterstanden voor de jaarafrekening daarom zelf doorgeven?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 december 2017, 10:55

Hoi H.J.A.vanLeeuwen,

Bedankt voor je bericht.
Waar heb je het afwijkende verbruik gezien? Stond dit in een meterstand- of verbruiksoverzicht, of was dit het standaardjaarverbruik?

Je hebt een slimme gasmeter en deze wordt op afstand uitgelezen. Op 1-12-2017 zijn de meterstanden voor gas uitgelezen.
Op basis van deze meterstanden wordt de jaarnota opgesteld. Let op: er kan sprake zijn van een correctiefactor bij gas, waardoor dit niet exact overeen komt met de meterstanden. Meer informatie over de correctiefactor vind je hier.

Ik hoor graag hoe en of ik je verder kan helpen!

Groet, Nina

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hoi H.J.A.vanLeeuwen,

Bedankt voor je bericht.
Waar heb je het afwijkende verbruik gezien? Stond dit in een meterstand- of verbruiksoverzicht, of was dit het standaardjaarverbruik?

Je hebt een slimme gasmeter en deze wordt op afstand uitgelezen. Op 1-12-2017 zijn de meterstanden voor gas uitgelezen.
Op basis van deze meterstanden wordt de jaarnota opgesteld. Let op: er kan sprake zijn van een correctiefactor bij gas, waardoor dit niet exact overeen komt met de meterstanden. Meer informatie over de correctiefactor vind je hier.

Ik hoor graag hoe en of ik je verder kan helpen!

Groet, Nina
Beste Nina,

Dank je wel voor je reactie.

De meterstanden heb ik bijgehouden door middel van foto's. Volgens onze meter hebben we minder verbruikt dan wat in het verbruiksoverzicht om 'Mijn energie' staat.

Groet H.J.A. van Leeuwen
Reputatie 3
Badge +8
Hallo H.J.A. van Leeuwen,

Bedankt voor je reactie!
Wat vreemd om te lezen dat je meter andere informatie aangeeft. Zou je de foto's hier in dit bericht kunnen plaatsen? Dan kunnen we dit voor je controleren.
We helpen je graag verder!

Groetjes, Nina
Beste Nina,

Bij deze de foto's.
De eerste is van 1 december 2016 9.46 uur en de tweede van 1 december 2017 7.45 uur.

Ik weet niet of de details (datum en tijd) van de foto's worden weergegeven, anders kan ik de foto's ook mailen.

Alvast bedankt!

Mvrgr H.J.A. van Leeuwen
Reputatie 2
Badge +9
Hoi H.J.A.vanLeeuwen,

Bedankt voor de foto's! Zou je ons ook screenshots van het te hoge verbruik in Mijn Energie kunnen sturen? Dan kunnen we het met elkaar vergelijken.

Bedankt alvast!

Groet,

Jeroen
Beste Jeroen,

Bij deze de screenshot en een foto van vanochtend van de meterstand.

Groet,

H.J.A. van Leeuwen
Reputatie 2
Badge +8
Heel erg bedankt H.J.A.vanLeeuwen,

Ik zet deze foto's door naar de technische dienst.
Zij zullen uitzoeken waarom het gasverbruik zo hoog is.

Groeten van Giulia
Beste,

Is er reeds meer duidelijk?

Bedankt!

Groet H.J.A. van Leeuwen
Reputatie 3
Badge +8
Hallo H.J.A. van Leeuwen,

Bedankt voor je geduld, excuses voor de verlate reactie.
Aldus de technische dienst is het opgelost en zou het gasverbruik in Mijn Energie weer overeen komen met het daadwerkelijke gasverbruik. Op 28 december ben je overgestapt, dus sindsdien wordt de slimme meter niet meer door ons uitgelezen.

De beste wensen voor 2018!

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen