Vraag

Waarom werkt het display van mijn Slimme gasmeter niet?

  • 3 juni 2019
  • 1 reactie
  • 280 keer bekeken

Wij hebben een slimme gasmeter maar kunnen deze zelf niet meer uitlezen.
Het display licht op maar de vakjes blijven zwart.
Is dit zelf te verhelpen?

Daarnaast zou ik graag willen weten of de slimme gasmeter een interne batterij heeft.
Op de plek van de gasmeter is namelijk geen stroom, het defecte display zou misschien een indicatie kunnen zijn dat de interne batterij leeg is. In mijn energie zie ik nog wel dat de standen worden doorgegeven.

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @ThijsLimburg,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

De standen worden inderdaad nog wel uitgelezen, we sturen ook nog elke maand een verbruiks- en kostenoverzicht waarop de standen worden gebruikt. Het uitlezen lukt dus naar behoren. Het kan zijn dat er een draadje naar het display losgegaan is.

De slimme meter is verbonden aan het elektriciteitsnet. Er is dus geen interne batterij. Helaas lijkt dit niet zelf op te lossen. Ik adviseer dan ook om contact op te nemen met je netbeheerder. Dit is Enexis, het storingsnummer van Enexis is: 0800 9009. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Groet, Simon

Reageer