Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?

  • 2 januari 2019
  • 39 reacties
  • 7186 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
Waarop kan ik nu al 2 jaar mijn meterstanden niet zien?
Al 10 tallen keren is de it afdeling "op de hoogte gebracht" , "gevraagd het nu echt eens op te lossen".
Nog steeds geen resultaat.
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 8 maart 2019, 16:48

Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon
Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1
Badge +3
waarop moet waarom zijn.
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost,

Ik kijk uit naar je antwoord.
Ik heb alvast nieuwe screenschots gemaakt.
Die doe ik hier maar weer bij.
Succes met het oplossen.

Ben

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Ik had ook nog een andere vraag gesteld.
Ik denk dat ik het ondertussen weet door bij anderen op de community mee te kijken.
Mijn vraag was wat voor voordeel heeft het om de meterstanden per 15 minuten te laten uit lezen.
Het zou zo moeten zijn dat je dan na 2 dagen je gebruik per 15 minuten ziet.
Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 2 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Als je toch bezig bent;
volgens mij had ik nu wel gebruiksgegevens in mijn grafiek moeten kunnen zien (2 dagen vertraging toch?) maar volgens jullie grafiek heb ik nog niets afgenomen in het nieuwe jaar.
Wel lekker goedkoop, dus als ik dit jaar gratis mag stoken dan moet je alle klachten bij de it maar weghalen.
zie bijlage;

Reputatie 1
Badge +3
En Joost,

op welk moment word de meterstand voor het opmaken van de jaarnota opgenomen door Qurrent?
Ik heb gegokt op 1-1-19 om 24 uur. Maar klopt dat?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer


Hallo Tomer,

Dat zeg je nu wel maar op de jaarafrekening van 2017 staat;
"Datum 15 januari 2018 Periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018
Hierbij ontvang je de jaarlijkse energienota voor de levering van groene energie op ***** **** **** over de periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018" .
En toen hebben ze blijkbaar op 18 januari uitgelezen. 16 januari 2017 was een maandag, 18 januari is een woensdag. De uitlezing was dus op 1 januari 2018 voor het einde van de periode, waarom zouden ze dan nu weer tot 16 januari wachten? Ik heb al enige weken geleden mijn contract met jullie verlengd. Of krijg ik 16 dagen gratis dat mag ook.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost, @Joost van Qurrent
ik lees net dat de grafiek met het gebruik niet een vertraging heeft van een "paar" dagen (paar = 2) maar dat het wel 3 of 4 dagen kan duren voor je de gegevens te zien krijgt, klopt dat?

Ben
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Ik zie dat inderdaad staan op de laatste jaarnota. De data van de jaarnota kunnen soms afwijken. In dit geval meer dan gemiddeld. Voor de komende jaarnota zou dit ook het geval kunnen zijn. Het verbruik wordt in ieder geval vanaf 1 januari 2018 gemeten.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Tomer @Tomer van Qurrent

Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Hallo joost @Joost van Qurrent
Ik zie nu de eerste data verschijnen in mijn grafiek.
Dus dat loopt met 3 dagen vertraging.
Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent

er staan nog wat vragen open waar ik antwoord op zou willen;
Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 3 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?

De vertraging van 3 dagen is wel wat lang als je ze op een andere site (oblivion) ze wel per dag kan produceren, gaat daar nog wat aan veranderen? https://slimmemeterportal.nl/

Natuurlijk wil ik ook de meterstanden weer kunnen gaan downloaden maar dat ligt bij de IT.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Deze is ook wel leuk, niet dat er iets van klopt maar toch;

Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent
dat kan ook met gas en ook hier klopt geen moer van;


Reputatie 1
Badge +3
hallo @Joost van Qurrent

Ik zie dat je op de zaak bent. zou je naar bovenstaande vragen willen kijken en daar een antwoord op willen geven?

Ben
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Monique,

Dat klopt inderdaad! Ik was er vandaag mee bezig met een collega. Ik stuur je later deze week een uitgebreid antwoord op je vragen!

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +6
poepoe......🤣
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Qurrent,
wat dachten jullie van een nieuwe IT afdeling?
Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
Reputatie 1
Badge +3
Ik wilde net reageren op een item over de data in de grafiek maar ik heb 3x een bericht getypt maar het werd niet geplaatst. heel bijzonder.
@Joost van Qurrent schrijft dat de vertraging in de grafiek 1 dag is terwijl hij in 2 dagen daarvoor schrijft dat de vertraging 3 tot 4 dagen is.

hij schreef 2 dagen geleden;
De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
De vertraging is 2-4 dagen. Windtegoed wordt inderdaad wel sneller ingeladen.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner.

Ik begrijp niet wat jullie aan het doen zijn
Reputatie 1
Badge +3
het werkt weer 😋
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


hallo @Joost van Qurrent

Dank je wel voor de uitleg en ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Jammer dat het zo lang geduurd heeft.

Daar ik gister nog wat berichten probeerde te posten en dat niet lukte (vanwege de storing) had ik maar eens gebeld. Ik heb toen iemand van de meterstanden gesproken die ook zei dat de meterstanden voor de jaarnota de 16 de worden uitgelezen. Toen ik haar wees op de teksten op de jaarnota van vorig jaar raakte ze enigszins in de war en ging toen maar eens in het systeem kijken.
Daar zag ze dat de gegevens voor de jaarnota al waren opgenomen op 1 januari. Ik heb van haar de meterstanden die gebruikt worden voor de afrekening gekregen en die klopte. (gelukkig klopt er dus toch wel iets 😉). Nu zeg jij dus weer 16 januari !? Nu ja ik zal het wel zien.
Groet Ben
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


Hallo Joost,
vandaag mijn jaar afrekening gekregen dus jou antwoord over het uitlezen van de meterstanden voor de jaar afrekening klopte wederom niet.

Het uitlezen van de meterstanden via de site lukt nog steeds niet, de jongens en meisjes van de IT weten dus wel waar het probleem zit maar oplossen blijkt erg moeilijk. ☹
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


Gaat er nog iets gebeuren @Joost van Qurrent ?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon

Reageer