Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Simon van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon

Hallo @Simon van Qurrent

Je antwoord haalt 2 verschillende problemen door elkaar.
Voor het jaar 2017 is voor het opmaken van de eindafrekening 1 januari 2018 gebruikt. terwijl de eerste opname op 18-01-2017 was gedaan. Ik heb geprobeerd van jullie een antwoord te krijgen op welke dag dit keer de meterstand voor de eindafrekening van 2018 zou worden gebruikt. Op het forum bleef het antwoord 16 januari 2019 maar aan de telefoon werd mij verteld 1 januari 2019. De dame aan de telefoon heeft gelijk gekregen. Dus dat probleem is opgelost.

deze onderstaande tekst slaat op een ander probleem;
Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!
Dit gaat er om dat ik al 2 jaar mijn meterstanden niet kan downloaden en @Joost van Qurrent zou zorgen dat het IT er achteraan ging. Nu eindelijk na 2 jaar hebben ze het probleem gevonden en nu moest alleen het probleem nog opgelost worden en daar wacht ik nu op en vraag of er nog iets gaat gebeuren.
Dus laat dat verhaal van de jaarnota maar zitten, het it bij jullie is toch al overwerkt. laat ze zich concentreren op de meterstanden voor zolang jullie nog qurrent zijn!

mvg

Ben
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Ben,

Mijn collega aan de telefoon had inderdaad gelijk, ik probeerde een uitleg te geven over het feit dat het uitleesmoment nu dus eerder was dan 16 januari. Mijn collega op het forum keek naar een verkeerd afleesmoment. Maar dit is inderdaad nu afgehandeld.

Wat betreft de meterstanden, de IT afdeling heeft @Joost van Qurrent uitgelegd waar het probleem nu in zit. Echter het probleem zit in een systeem die niet door ons beheerd wordt. Het probleem is dus nu bekend, maar onze IT afdeling is dus niet in de mogelijkheid om dit op te lossen. We zijn helaas in afwachting op een reactie van de beheerder van het systeem.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Oké @Simon van Qurrent duidelijk.
Triest dat het al 2 jaar loopt.
Dat ze weten wat het probleem is maar het blijkbaar niet (kan) word(en) opgelost.
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Gisteren heb ik je in deze topic een berichtje gestuurd hierover.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Simon van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon

Welke vrijdag @Simon van Qurrent ?
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Dank je voor je excuses @Simon van Qurrent .
Hoe ziet de toekomst er nu uit?
Blijft Qurrent bestaan zoals het nu is binnen greenchoice?
Moet ik het dus nu maar de rest van mijn leven zonder meterstanden doen, of gaan we binnen kort over naar greenchoice en zijn daar dan wel de meterstanden te zien?
Dat met dat Nederland groener maken zit wel goed, ik hoop jullie as. zondag allemaal in Amsterdam te zien. Misschien voor de lieve vrede zonder Feyenoord shirt. (niet voor mij hoor, Ajax zou niets zijn als ze geen tegenstanders konden verslaan 😉)
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique,

He is zeker interessant hoe Qurrent en Greenchoice de krachten bundelen :)
Qurrent gaat volledig integreren binnen Greenchoice. Er wordt nu hard gewerkt om helemaal uit te zoeken hoe dit goed moet worden gedaan. Daar gaat een hoop werk in zitten 😉.
Op dit moment verandert er voor mensen met lopende contracten bij Qurrent nog niets. Als er iets verandert, ontvangen alle klanten daarvan persoonlijk bericht. Of je meterstanden via Greenchoice wel zichtbaar zouden zijn weet ik helaas niet en kan ik ook niet testen.

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?

Reputatie 1
Badge +3
Tanja van Qurrent schreef:

Hoi Monique,

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?

Ja wij waren er ook met de gehele familie, en wij oudjes hebben de gehele route afgelegd.
Helaas was het Museumplein meer een modderbad dan een grasveld en we waren door het trage tempo toch wel erg koud geworden dus hebben we snel een tentje met warme thee en koffie opgezocht. We liepen een beetje achter de kop van de stoet. extra complimenten aan ekoplaza de bio appeltjes uit deelden. toppers die jongens en meisjes! 👌
Reputatie 1
Badge +3
@Simon van Qurrent ,

En kom ik vanavond thuis, staat daar een grote bos bloemen!
💐 Sportief en bedankt dames en heren van Qurrent
Reputatie 5
Badge +13
Jij ook bedankt @MoniqueFasel ! 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen