Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?

  • 2 januari 2019
  • 39 reacties
  • 7177 keer bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent
dat kan ook met gas en ook hier klopt geen moer van;


Reputatie 1
Badge +3
Deze is ook wel leuk, niet dat er iets van klopt maar toch;

Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent

er staan nog wat vragen open waar ik antwoord op zou willen;
Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 3 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?

De vertraging van 3 dagen is wel wat lang als je ze op een andere site (oblivion) ze wel per dag kan produceren, gaat daar nog wat aan veranderen? https://slimmemeterportal.nl/

Natuurlijk wil ik ook de meterstanden weer kunnen gaan downloaden maar dat ligt bij de IT.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Tomer @Tomer van Qurrent

Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Hallo joost @Joost van Qurrent
Ik zie nu de eerste data verschijnen in mijn grafiek.
Dus dat loopt met 3 dagen vertraging.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Ik zie dat inderdaad staan op de laatste jaarnota. De data van de jaarnota kunnen soms afwijken. In dit geval meer dan gemiddeld. Voor de komende jaarnota zou dit ook het geval kunnen zijn. Het verbruik wordt in ieder geval vanaf 1 januari 2018 gemeten.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost, @Joost van Qurrent
ik lees net dat de grafiek met het gebruik niet een vertraging heeft van een "paar" dagen (paar = 2) maar dat het wel 3 of 4 dagen kan duren voor je de gegevens te zien krijgt, klopt dat?

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer


Hallo Tomer,

Dat zeg je nu wel maar op de jaarafrekening van 2017 staat;
"Datum 15 januari 2018 Periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018
Hierbij ontvang je de jaarlijkse energienota voor de levering van groene energie op ***** **** **** over de periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018" .
En toen hebben ze blijkbaar op 18 januari uitgelezen. 16 januari 2017 was een maandag, 18 januari is een woensdag. De uitlezing was dus op 1 januari 2018 voor het einde van de periode, waarom zouden ze dan nu weer tot 16 januari wachten? Ik heb al enige weken geleden mijn contract met jullie verlengd. Of krijg ik 16 dagen gratis dat mag ook.

Ben
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
En Joost,

op welk moment word de meterstand voor het opmaken van de jaarnota opgenomen door Qurrent?
Ik heb gegokt op 1-1-19 om 24 uur. Maar klopt dat?
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Als je toch bezig bent;
volgens mij had ik nu wel gebruiksgegevens in mijn grafiek moeten kunnen zien (2 dagen vertraging toch?) maar volgens jullie grafiek heb ik nog niets afgenomen in het nieuwe jaar.
Wel lekker goedkoop, dus als ik dit jaar gratis mag stoken dan moet je alle klachten bij de it maar weghalen.
zie bijlage;

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Ik had ook nog een andere vraag gesteld.
Ik denk dat ik het ondertussen weet door bij anderen op de community mee te kijken.
Mijn vraag was wat voor voordeel heeft het om de meterstanden per 15 minuten te laten uit lezen.
Het zou zo moeten zijn dat je dan na 2 dagen je gebruik per 15 minuten ziet.
Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 2 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost,

Ik kijk uit naar je antwoord.
Ik heb alvast nieuwe screenschots gemaakt.
Die doe ik hier maar weer bij.
Succes met het oplossen.

Ben

Reputatie 1
Badge +3
waarop moet waarom zijn.

Reageer