Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?

  • 2 januari 2019
  • 39 reacties
  • 7189 keer bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent

er staan nog wat vragen open waar ik antwoord op zou willen;
Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 3 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?

De vertraging van 3 dagen is wel wat lang als je ze op een andere site (oblivion) ze wel per dag kan produceren, gaat daar nog wat aan veranderen? https://slimmemeterportal.nl/

Natuurlijk wil ik ook de meterstanden weer kunnen gaan downloaden maar dat ligt bij de IT.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Deze is ook wel leuk, niet dat er iets van klopt maar toch;

Reputatie 1
Badge +3
Hallo @Tomer van Qurrent en @Joost van Qurrent
dat kan ook met gas en ook hier klopt geen moer van;


Reputatie 1
Badge +3
hallo @Joost van Qurrent

Ik zie dat je op de zaak bent. zou je naar bovenstaande vragen willen kijken en daar een antwoord op willen geven?

Ben
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Monique,

Dat klopt inderdaad! Ik was er vandaag mee bezig met een collega. Ik stuur je later deze week een uitgebreid antwoord op je vragen!

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +6
poepoe......🤣
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Qurrent,
wat dachten jullie van een nieuwe IT afdeling?
Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Ik wilde net reageren op een item over de data in de grafiek maar ik heb 3x een bericht getypt maar het werd niet geplaatst. heel bijzonder.
@Joost van Qurrent schrijft dat de vertraging in de grafiek 1 dag is terwijl hij in 2 dagen daarvoor schrijft dat de vertraging 3 tot 4 dagen is.

hij schreef 2 dagen geleden;
De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
De vertraging is 2-4 dagen. Windtegoed wordt inderdaad wel sneller ingeladen.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner.

Ik begrijp niet wat jullie aan het doen zijn
Reputatie 1
Badge +3
het werkt weer 😋
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


hallo @Joost van Qurrent

Dank je wel voor de uitleg en ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Jammer dat het zo lang geduurd heeft.

Daar ik gister nog wat berichten probeerde te posten en dat niet lukte (vanwege de storing) had ik maar eens gebeld. Ik heb toen iemand van de meterstanden gesproken die ook zei dat de meterstanden voor de jaarnota de 16 de worden uitgelezen. Toen ik haar wees op de teksten op de jaarnota van vorig jaar raakte ze enigszins in de war en ging toen maar eens in het systeem kijken.
Daar zag ze dat de gegevens voor de jaarnota al waren opgenomen op 1 januari. Ik heb van haar de meterstanden die gebruikt worden voor de afrekening gekregen en die klopte. (gelukkig klopt er dus toch wel iets 😉). Nu zeg jij dus weer 16 januari !? Nu ja ik zal het wel zien.
Groet Ben

Reageer