Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?


Reputatie 1
Badge +3
Waarop kan ik nu al 2 jaar mijn meterstanden niet zien?
Al 10 tallen keren is de it afdeling "op de hoogte gebracht" , "gevraagd het nu echt eens op te lossen".
Nog steeds geen resultaat.
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 8 maart 2019, 16:48

Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Jij ook bedankt @MoniqueFasel ! 🙂
Reputatie 1
Badge +3
@Simon van Qurrent ,

En kom ik vanavond thuis, staat daar een grote bos bloemen!
💐 Sportief en bedankt dames en heren van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Tanja van Qurrent schreef:

Hoi Monique,

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?






Ja wij waren er ook met de gehele familie, en wij oudjes hebben de gehele route afgelegd.
Helaas was het Museumplein meer een modderbad dan een grasveld en we waren door het trage tempo toch wel erg koud geworden dus hebben we snel een tentje met warme thee en koffie opgezocht. We liepen een beetje achter de kop van de stoet. extra complimenten aan ekoplaza de bio appeltjes uit deelden. toppers die jongens en meisjes! 👌
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique,

He is zeker interessant hoe Qurrent en Greenchoice de krachten bundelen :)
Qurrent gaat volledig integreren binnen Greenchoice. Er wordt nu hard gewerkt om helemaal uit te zoeken hoe dit goed moet worden gedaan. Daar gaat een hoop werk in zitten 😉.
Op dit moment verandert er voor mensen met lopende contracten bij Qurrent nog niets. Als er iets verandert, ontvangen alle klanten daarvan persoonlijk bericht. Of je meterstanden via Greenchoice wel zichtbaar zouden zijn weet ik helaas niet en kan ik ook niet testen.

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?

Reputatie 1
Badge +3
Dank je voor je excuses @Simon van Qurrent .
Hoe ziet de toekomst er nu uit?
Blijft Qurrent bestaan zoals het nu is binnen greenchoice?
Moet ik het dus nu maar de rest van mijn leven zonder meterstanden doen, of gaan we binnen kort over naar greenchoice en zijn daar dan wel de meterstanden te zien?
Dat met dat Nederland groener maken zit wel goed, ik hoop jullie as. zondag allemaal in Amsterdam te zien. Misschien voor de lieve vrede zonder Feyenoord shirt. (niet voor mij hoor, Ajax zou niets zijn als ze geen tegenstanders konden verslaan 😉)
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Simon van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon


Welke vrijdag @Simon van Qurrent ?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Gisteren heb ik je in deze topic een berichtje gestuurd hierover.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Oké @Simon van Qurrent duidelijk.
Triest dat het al 2 jaar loopt.
Dat ze weten wat het probleem is maar het blijkbaar niet (kan) word(en) opgelost.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Ben,

Mijn collega aan de telefoon had inderdaad gelijk, ik probeerde een uitleg te geven over het feit dat het uitleesmoment nu dus eerder was dan 16 januari. Mijn collega op het forum keek naar een verkeerd afleesmoment. Maar dit is inderdaad nu afgehandeld.

Wat betreft de meterstanden, de IT afdeling heeft @Joost van Qurrent uitgelegd waar het probleem nu in zit. Echter het probleem zit in een systeem die niet door ons beheerd wordt. Het probleem is dus nu bekend, maar onze IT afdeling is dus niet in de mogelijkheid om dit op te lossen. We zijn helaas in afwachting op een reactie van de beheerder van het systeem.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Simon van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon


Hallo @Simon van Qurrent

Je antwoord haalt 2 verschillende problemen door elkaar.
Voor het jaar 2017 is voor het opmaken van de eindafrekening 1 januari 2018 gebruikt. terwijl de eerste opname op 18-01-2017 was gedaan. Ik heb geprobeerd van jullie een antwoord te krijgen op welke dag dit keer de meterstand voor de eindafrekening van 2018 zou worden gebruikt. Op het forum bleef het antwoord 16 januari 2019 maar aan de telefoon werd mij verteld 1 januari 2019. De dame aan de telefoon heeft gelijk gekregen. Dus dat probleem is opgelost.

deze onderstaande tekst slaat op een ander probleem;
Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!
Dit gaat er om dat ik al 2 jaar mijn meterstanden niet kan downloaden en @Joost van Qurrent zou zorgen dat het IT er achteraan ging. Nu eindelijk na 2 jaar hebben ze het probleem gevonden en nu moest alleen het probleem nog opgelost worden en daar wacht ik nu op en vraag of er nog iets gaat gebeuren.
Dus laat dat verhaal van de jaarnota maar zitten, het it bij jullie is toch al overwerkt. laat ze zich concentreren op de meterstanden voor zolang jullie nog qurrent zijn!

mvg

Ben
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Joost van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost



Gaat er nog iets gebeuren @Joost van Qurrent ?
Reputatie 1
Badge +3
Joost van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost



Hallo Joost,
vandaag mijn jaar afrekening gekregen dus jou antwoord over het uitlezen van de meterstanden voor de jaar afrekening klopte wederom niet.

Het uitlezen van de meterstanden via de site lukt nog steeds niet, de jongens en meisjes van de IT weten dus wel waar het probleem zit maar oplossen blijkt erg moeilijk. ☹
Reputatie 1
Badge +3
Joost van Qurrent schreef:

Hoi @MoniqueFasel,



Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost



hallo @Joost van Qurrent

Dank je wel voor de uitleg en ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Jammer dat het zo lang geduurd heeft.

Daar ik gister nog wat berichten probeerde te posten en dat niet lukte (vanwege de storing) had ik maar eens gebeld. Ik heb toen iemand van de meterstanden gesproken die ook zei dat de meterstanden voor de jaarnota de 16 de worden uitgelezen. Toen ik haar wees op de teksten op de jaarnota van vorig jaar raakte ze enigszins in de war en ging toen maar eens in het systeem kijken.
Daar zag ze dat de gegevens voor de jaarnota al waren opgenomen op 1 januari. Ik heb van haar de meterstanden die gebruikt worden voor de afrekening gekregen en die klopte. (gelukkig klopt er dus toch wel iets 😉). Nu zeg jij dus weer 16 januari !? Nu ja ik zal het wel zien.
Groet Ben
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
het werkt weer 😋
Reputatie 1
Badge +3
Ik wilde net reageren op een item over de data in de grafiek maar ik heb 3x een bericht getypt maar het werd niet geplaatst. heel bijzonder.
@Joost van Qurrent schrijft dat de vertraging in de grafiek 1 dag is terwijl hij in 2 dagen daarvoor schrijft dat de vertraging 3 tot 4 dagen is.

hij schreef 2 dagen geleden;
De vertraging kan verschillen per klant en ook per moment.
De vertraging is 2-4 dagen. Windtegoed wordt inderdaad wel sneller ingeladen.
Voor verbruik zijn we afhankelijk van de netbeheerders die ons de standen moeten doorgeven. Het Windtegoed gaat via een andere partner.

Ik begrijp niet wat jullie aan het doen zijn
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Qurrent,
wat dachten jullie van een nieuwe IT afdeling?
Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen.
Reputatie 3
Badge +6
poepoe......🤣
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Monique,

Dat klopt inderdaad! Ik was er vandaag mee bezig met een collega. Ik stuur je later deze week een uitgebreid antwoord op je vragen!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
hallo @Joost van Qurrent

Ik zie dat je op de zaak bent. zou je naar bovenstaande vragen willen kijken en daar een antwoord op willen geven?

Ben

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen